Salı, Eylül 27, 2005

ANNEMiN KOLAY KEKi


Annem bildigim bileli calisiyor ve cocuklugumuz da hatirladigim kadariyla her aksam isten gelir gelmez mutlaka corba, ana yemek ve yaninda pilavini yapardi. Simdi düsündügüm zaman ne kadar hamaratmis diyorum.Kolay degil aksam eve gelip üc cesit yemek yapmak.Hafta sonu da mutlaka kek ve börege zamanini ayirirdi.Böregi de yufkayla degil kendi elleriyle acardi.Ki annemin 16 yasinda ablami kucagina aldigini düsünürsek:) baya hamaratli oldugu cikiyor ortaya.
Bizim en sevdigimiz kektir bu, hala hic bir sade kek tarifi bunun yerine tutmaz benim icin. ( Annemin tarifi diye olabilir:))
Dinlendikce cok daha lezzetli bir hal alan bu keki sizlerle paylasmak istedim.Bu arada bircok tanidigim keklerine siviyagi tercih ettigini bildigimden dolayi eklemeden edemeyecegim.Ben bütün kek tariflerimi tereyag/margarin ile yapiyorum, bana göre cok daha lezzetli oluyor ve bu yüzden siviyag ile pek cesaret edemiyorum:)

Annemin Kolay Keki

MALZEMELER:
  • 4 yumurta
  • 1 bardak seker
  • 1 bardak yogurt
  • 250 gr. tereyag/margarin
  • 1 paket kabartma tozu
  • 1 paket vanilya tozu
  • 2 kasik kakao
  • 2 bardak un
YAPILISI:
  1. yumurta ve sekeri kabarana kadar bir kac dakika cirpin.
  2. eritilmis ve sogumus tereyag/margarini ekleyin ve cirpmaya devam edin.
  3. daha sonra kuru malzemeleri yani un, kabartma tozu ve vanilyayi tüm sivi malzemelere ekleyip özlesene kadar cirpin.(Cok fazla cirpmayin kabartma tozu etkisini kaybetmesin)
  4. 26cmlik kek kalibinizi yaglayip unladiktan sonra hazirladiginiz karisimin yarisini kalibiniza bosaltin ve kalan kek karisimina kakao ekleyip kasikla karistirin.
  5. Bunu da kek kalibiniza ilave edip bir bicak yardimiyla vanilyali kisima gecmesi icin yaklasik 2-3cm derinlige yuvarlaklar cizin ve 175° önceden isitilmis firinda 35 dakika ( bu süre benim firinim icin gecerli olabilir) veya batirdiginiz kürdan temiz cikana kadar pisirin.
* dilerseniz kakao yerine limon veya portakal kabugu rendesi kullanabilirsin.
( hafifce unlayip en son kek hamuruna ilave edebilirsiniz!)

4 Comments:

Blogger Sibel said...

Elçin, mutfağını hemen keşfettim sanırım:) Hoşgeldin blog dünyasına! Keyifli paylaşımlar dileğiyle...

28 Eylül, 2005  
Blogger elcinin_mutfagi said...

Sevgili melek ve sibel sabah sabah nasil mutlu oldum cok tesekkür ederim:)ilk yorumlari görmek cok güzel.bir blog um olduguna simdi daha bir inandim sanki:)

28 Eylül, 2005  
Anonymous Adsız said...

You have an outstanding good and well structured site. I enjoyed browsing through it
Black woman pussy poplin Arizona alpine used bookcase numbers pantyhose sex erotic stories gay black male stories subaru forester reliability long+range+surveillance+camera Website designer website Answering and finding services Free cumshot mpeg previews Honda floor mats 181 erotic animated stories online water bed bladder Celebrex percocet lord of the rings wallpaper online keno system Blonde handjob

30 Aralık, 2006  
Anonymous Adsız said...

Excellent, love it! Cartridge compatible ink buspar wwwcoanil cl Zithromax z pakno prescription fur coat and sex buspar proces Awning germany

21 Şubat, 2007  

Yorum Gönder

<< Home