Perşembe, Ekim 06, 2005

GÜL KADAYIF



Esimin Türkiye den getirdigi kadayifin birazini bugün gül kadayifi yapmak icin kullandim..Gül kadayifin ismini ben koydum belkide öyle söyleniyordur bilmiyorum:)gül böregi gibi sarildigi icin baska bir isim aklima gelmedi.Gerci resim de sekli pek belli olmuyor ama hem görüntü olarak hem de birer porsiyonluk cok güzel oluyor.



Malzeme:

  • 250 gr. Kadayif
  • 200 gr. ceviz
  • 2 bardak seker
  • 3 bardak su
  • tereyag
Yapilisi:

  1. Ilk önce serbetinizi hazirlayip sogutun.
  2. Sonra elinizle bir parca kadayif alin ve hafifce actirin icine (ortasina) dövülmüs ceviz serpin.
  3. Bir kenarini kapatin ve gül gibi sarin.Digerlerini de ayni sekilde hazirlayin.
  4. Elinizle bastirarak tepsinize veya borcama yerlestirin.Birbirine sIkIstirarak dizerseniz kadayiflarin dagilmasini önlersiniz ve daha güzel olur.
  5. Her bir parca gül kadayifin üstüne birer cay kasigi tereyag koyun.
  6. Önceden isitilmis 150° derece firinda üzeri tam kizarana kadar pisirin. (Tam pismeden birer parca ceviz ile süsleyip pisirmeye devam ederseniz cok hos bir görünüm olur).
  7. Firindan cikardiktan sonra biraz dinlendirin hatta benim gibi citir citir olmasini istiyorsaniz bir 10-15 dakika bekleyin ve soguk serbeti öyle dökün.
Bana serbet fazla geldigi icin geri kalanini kavanoz da baska bir tatliya kullanmak üzere sakladim

AFIYET OLSUN!

4 Comments:

Blogger ZeYNeP said...

Eline saglik guzel gorunuyor,
afiyet olsun.

Zeynep

06 Ekim, 2005  
Blogger Sibel said...

Elçin eline sağlık çok güzel bir tatlı yapmışsın. Sahiden çok nefis olur, en son geçen bayramda yemiştim özlemişim!

07 Ekim, 2005  
Blogger Hatice said...

ellerine sağlık Elçin nefis görünüyor...
bu arada blogun hayırlı olsun,güzel paylaşımlarının devamı dileğiyle...
sevgiler...

07 Ekim, 2005  
Blogger elcinin_mutfagi said...

Zeynep cok tesekkür ederim..

Sibel esim kadayifi cok sevdigi icin normal zamanlar da istiyor ama hazir buzlukta ki kadayiflar güzel olmadigi icin bende cok nadir yapiyorum ama bunlarin türkiyeden gelmesi en güzel tarafi:)

Hatice insallah güzel paylasimlarimiz olacagini umuyorum cok sagol..

Melek evde oruc acmak güzel oluyor (gerci ben tutamiyorum bu sene:)) ama misafirlige gitmeden de tadi cikmiyor:) birde misafirin gelmesi de güzel oluyor tabi.Ama bizde herkes calistigi icin pek gidip gelmeler olmuyor Ramazan da.

07 Ekim, 2005  

Yorum Gönder

<< Home