Cuma, Ekim 07, 2005

PASKALYA CÖREGI



Paskalya cöregin evin icine yayilan mis gibi kokusu bile yapmaya degiyor..Aslinda mahlep`in kokusunu cok sevdigim icin her türkiye ye gidisimde mutlaka alirim veya giden biri olursa getirtírim ama nedense herseferinde de mahlepi yaptigim tarife eklemeyi unuturum ve sonrasinda kendi kendime sinir olurum:) aynen bu tarifim de de öyle oldu.Siz de benim gibi sevenlerdenseniz ama benim gibi unutkan degilseniz mutlaka katin derim:)


MALZEME:

  • 2 su bardagi ilik süt
  • 1 yas maya (42 gr)
  • 1,5 cay bardagi seker (8 yemek kasigi)
  • 1 yumurta
  • 1,5 cay bardagi siviyag
  • 1 fiske tuz
  • tereyag
  • alabildigi kadar un
YAPILISI:
  1. Mayayi sütün icinde eritin ve sekeri ilave edin.
  2. Seker de eriyince yumurtanin akini, siviyagi ekleyin ve biraz karistirin.
  3. Daha sonra unu tuzu ekleyip yumusak bir hamur elde edin.
  4. Sicak bir yerde kabarana kadar bekletin.
  5. Kabardiktan sonra ufak bezeler koparip pogaca ici koyar gibi cay kasiginla tereyag koyun ve yuvarlayin.
  6. Ayirdiginiz yumurta sarisina cok az seker serpin ve cöreklerin üzerlerine sürün.
  7. Üzerine dilerseniz benim gibi dövülmüs badem veya susam serpin.
AFIYET OLSUN!

4 Comments:

Blogger Sibel said...

Elçin geçenlerde ben de yapmıştım paskalya:) Çok severim ben de senin gibi! Hele mahlepin kokusunu.. Ellerine sağlık.

08 Ekim, 2005  
Blogger elcinin_mutfagi said...

Ne güzel sibel:) bu arada paskalye yi paskalya olarak düzelttim sayende:))

08 Ekim, 2005  
Blogger sevdamavisi said...

merhaba
çok güzel görünüyorlar ellerinize sağlık.
ben de yapmak istiyorummm

03 Eylül, 2006  
Anonymous Adsız said...

Excellent, love it! Schaeffer coat of armes

28 Şubat, 2007  

Yorum Gönder

<< Home