Pazartesi, Eylül 18, 2006

Elmali Milföy


Bu tatliyi biz ailecek cok seviyoruz hem cok pratik cok hafif ve cok lezzetli. Yanliz türkiye'de
kayinvalidemin buzlugunda milföy hamuru vardi aa ne güzel hemen cayin yanina yapalim dedik bir hevesle..Ama tam isirdim ki:( cok kötü bir tadi vardi..orada ki milföy hamurlarin cesitlerimi var bilmiyorum ama baya bir tuzluydu..Elmali ic de tatli oldugundan cok acayip bir tat olmustu..ama sanirim tatlilar icin de ayri milföy hamuru vardir.

Elmali Milföy ( 8 adet )

Malzeme:
  • 8 kare kesilmis milföy
  • 2-3 elma
  • 3 corba kasigi seker
  • tarcin
  • findik veya ceviz
Yapilis:

  1. Kare hamurlarin her kösesini bir bicakla yaklasik 3cm ice dogru cizin.
  2. Diger yandan elmalari rendeleyin ve ufak bir tencereye rendelenmis elmalari sekeri ve robottan cektiginiz findik veya cevizi ( fazla ufak cekmeyin), tarcini suyunu biraz cekene kadar kavurun..
  3. Sogumasini bekleyin.
  4. Hamurlarin ortalarina bir tatli kasigi ic malzemeden koyun.
  5. Resimde ki gibi yildiz sekli yapin.bicakla kestiginiz köselerin birini elmali icin üzerine katlayin digerini birakin yine birini katlayin digerini birakin
  6. 175° derecede yaklasik 20-25 dakika pisirin.
  7. Soguduktan sonra pudra sekeri serpin..

10 Comments:

Blogger Damak Tadı said...

Selamlar,
Elmalı Milföy harika olmuş (rüzgar gülleri) ellerine sağlık.

Sana ve ailene çok güzel bir hafta diliyorum.Sevgilerimle,

18 Eylül, 2006  
Blogger yemek vakti said...

selam!

Milföy tatlin cok güzel duruyor. Ellerine saglik!

Selam ve sevigiler

20 Eylül, 2006  
Anonymous Adsız said...

Ne güzel bir görüntü böyle ellerine sağlık çok nefis duruyor.

22 Eylül, 2006  
Anonymous Adsız said...

Merhabalar elmalı milföylerin görüntüleri nefis olmuş ellerine sağlık sana ve sevdiklerine hayırlı ramazanlar diliyorum. Sevgiler Ebru

24 Eylül, 2006  
Anonymous Adsız said...

Merhaba Elçin tariflerinin hepsi birbirinden güzel eline emeğine sağlık.Elmalı milföyü bende çok severim bende aynen bu şekilde yapıyoru isminede rüzgar gülü diyoruz biz.Bundan sonra daha sık görüşmek isterim güzel tariflerini bekliyoruz seni linklerime ekliycektim fakat blogcumda bir sorun oluştu ve çözemiyorum yeni adresleri ekliyemiyorum fakat seni sık kullanılanlara ekledim :) görüşmek dileğiyle sevgiler.Özge

25 Eylül, 2006  
Blogger ZUHAL YALÇIN'IN KARNAVALI said...

Merhaba Elçin'ciğim,
Elmalıların gerçekten çok güzel ve leziz görünüyorlar ama ben sayfanın biraz daha altlarındaki maviş maviş bakan rüzgar gülünü tercih ederim doğrusu;))Onu biraz bana göndersene şöyle sıkıştıra sıkıştıra gıdisinden öpeyim maaşallah allah bağışlasın çok yakışıklı ve anlattığına göre de tam bir rüzgar gülü o desene;)
SEVGİYLE KALIN...

27 Eylül, 2006  
Anonymous Adsız said...

Hepinize cok tesekkür ederim güzel sözleriniz icin..
Bu tatlinin adini rüzgar gülü diye degistirsemmi ne:)) cok hosuma gitti.Ben adini koyamadigim icin elmali milföy diye yazivermistim..Bu arada bende herkese hayirli bir ramazan ayi diliyorum.

Sevgili susam cok tesekkür ederim bende seni linklerime ekleyecegim hemen:)

Zuhal abla mavis rüzgar gülümüzü seve seve yollarim sana hatta bende o arada belki dinlenirim:))güzel sözlerin icin cok tesekkür ederim.

29 Eylül, 2006  
Anonymous evren said...

Denedim yapımı oldukça kolay ve eğlenceliydi. Sunum ve lezzet açısından da çok beğenildi. Kullandığım amasya elması zaten tatlı olduğundan ben harcın içine sadece 1 çorba kaşığı şeker koydum böylece elma tadı daha yoğun oldu hem de kaloriden tasarruf oldu :P Tarif paylaşımı için çok teşekkürler

10 Kasım, 2010  
Blogger Aynur said...

merhaba.blogunuzu ruzgar şekilli milföy ararken keşfettim.ve kendi facebook sayfamda sizin blog linkinizle yayınladım.umarım sorun olmaz.buyrun buradan baka bilirsiniz.sevgiler.ayrıcada ellerinize saglık :)

02 Temmuz, 2012  
Blogger Aynur said...

https://www.facebook.com/media/set/?set=a.400175490020936.87343.362132200491932&type=1#!/photo.php?fbid=414512611920557&set=a.400175490020936.87343.362132200491932&type=1&theater

02 Temmuz, 2012  

Yorum Gönder

<< Home