Cuma, Ekim 28, 2005

Sabiha'nin Tatlisi



Sabiha'nin kim oldugunu bilmiyorum ama annemin tarif defterinde böyle yaziyordu, elden ele dolasan tarifin adi böyle kalmis demekki...hatta defterde tatli sabiha'nin tatlisi yaziyor:) evlenmeden önce not ettigim bir tatli ve türkiye'de kaldigim dönemlerde cok sevilmisti hatta ismi " senin tatlin" olmustu:) eger kiyir kiyir olan tatlilari seviyorsaniz bu da onlardan birtanesi..


Malzeme:
  • 1 yumurta
  • 1 bardak yogurt
  • 1 bardak siviyag
  • 1 cay kasigi karbonat
  • alabildigi kadar un ( yaklasik 5 bardak)
Serbeti:
  • 4 bardak seker
  • 4 bardak su
  • bir kac damla limon
Yapilisi:
  1. ilk önce serbetinizi hazirlayin yaklasik 20 dakika kaynattiktan sonra limonu ekleyip 1-2 dakika sonra ocaktan alin.Ilinmasi icin bekletin.
  2. Diger malzemeleri bir kabta yumusak bir hamur elde edene kadar yogurun.
  3. Hamuru ikiye bölün.Birini alip nisasta ile ince yuvarlak acin.
  4. Üstüne bol ceviz veya findik serpin (ben ceviz kullandim)
  5. Yavasca hamuru rulo yapin.
  6. Bicak ile bir parmak kalinliginda parcalar kesin. Diger hamuruda ayni sekilde uygulayin.
  7. Hepsini resimdeki gibi tespiye yerlestirin ve 175 derecede kizarana kadar pisirin.
  8. Pistikten sonra ilik serbeti tatlilarin üzerine dökün.
  9. Tatli sicak serbet ilik olsun.

Resimde tatlilar baya büyük cikmis ama gercek halleri ufacik ve kibardi:)

23 Comments:

Blogger Dilek... said...

Tek kelimeyle NEFIS gozukuyor. Tek sorun, benim oyle ince hamur acma konusunda beceriksizligim :-( Aslinda tecrubesizlik desek daha dogru olur... Belli olmaz, belki senin tatlini denerken ustalasirim :-))

28 Ekim, 2005  
Blogger elcinin_mutfagi said...

Dilek inan okurken güldüm:) cünkü hamur acma yetenegi bende hic yoktur vallahi merak etme bu hamur öyle hamurlardan degil:) yani yumusak oluyor ve merdaneyle oraya buraya,yamuk yumuk cekistirebiliyorsun sonra tabi benim gibi yuvarlak yapamadiysan bicakla kenarlarini kesiyorsun ve yuvarlak acilmis bir hamur elde ediyorsun:))begendigine de cok sevindim
(kendimi biliyorum ya hamur konusunda hala yüzümdeki gülümsemeyi durduramiyorum:))

28 Ekim, 2005  
Blogger Sibel said...

Hamur fobisi bende de var arkadaşlar yalnız değilsiniz:)) Ama Elçin senin de dediğin gibi bu tür ruloları yapmak ve kesmek kolay aslında. Tatlı şahane görünüyor bu arada. Ellerine sağlık!

28 Ekim, 2005  
Blogger Pitircik said...

Harika gozukuyorlar. Yapilisi da kolaymis. En kisa zamanda ben de deneyecegim. Tekrar ellerine saglik!!

28 Ekim, 2005  
Blogger Basak said...

Elçin, bu Sabiha benim annem olmasın!!! ;) Annem de buna benzer bir tatlı yapar. Bazen içine tahin de koyar. Bak şimdi, hehe...

28 Ekim, 2005  
Blogger ev perisi;) said...

Tatlının mucidi sabiha hanıma tebrikler...çok orjinal gözüküyor! ellerinize sağlık!

28 Ekim, 2005  
Blogger yEşiL said...

Elcin tatli cok güzel olmus ellerine saglik. Ben 'Sevgi Tatlisi' olarak taniyordum bu tarifi. Bundan 3 yil önce bi teyzemiz cok sevdigi icin yapardim (serbetsiz de severek yedigini söylerdi). Ve o zamanlar kaldigim evin firini biraz farkliydi bu tatliyi onun icin cok kez yaptim ve her seferinde elimi farkli yerlerinden yaktim. Sag elimin sirtinda artik fazla görünmeyen bi tane yanik izi hala duruyor. Gördükce hatirliyorum. Demek ki herkesin bir HiKaYe'si var bu lezziz tatli ile.. ;)

29 Ekim, 2005  
Blogger Tijen said...

elçin'cigim,
bugün canimin tatli istedigi günlerdendi. sabah sokaga da çikmistim bir kaç is için. gözüm tatlicilara bakindi ama hiç birini almadim. bizim 18'in yerinden tahinli çörek ve tuzlu fistik alip döndüm. kendimle gurur duyduysam da senin bu tatlin pek bir çekici geldi. bugünü de atlattik derken tam.. ama atlattik galiba! senin yedigin tatli bana kalori yazmiyor nasilsa (nasil mantik ama? resimler hiç degilse kalorisiz degil mi?)
tijen

29 Ekim, 2005  
Blogger elcinin_mutfagi said...

Tijen abla:) resimler cok sükür kalorisiz ama sunu itiraf etmeliyim yaptigim bütün tarifleri, yemek olsun tatli olsun, pek yiyemiyorum öyle bir durumum var yani:)yaparken doyuyorum.Baskasi yaptiginda daha bir tatli geliyor..begenmenede ayrica cok sevindim tesekkürler.

30 Ekim, 2005  
Blogger elcinin_mutfagi said...

Sibel bu hamur fobisini cogu kiside duydum:) eskilere hayranim vallahi nasil aciyorlar o güzelim yufkalari:)tatliyi begenmene sevindim.

pitircik cok tesekkür ederim, denediginde insallah tadini da begenirsiniz:)

Basak senin annen olabilir neden olmasin:) aslinda ne kadar ilginc gercekten bir kisinin adi ile tatli yapiliyor ve nesilden nesile dolasiyor:)

Tesekkürler evperisi..tatli sabiha'nin tatlisi gercekten cok seviliyor ve böylelikle baya bir aniliyor:)

Sevgili yesil senin hikayen de baya aci cektirmis sana gerci ama yinede yapmaya devam ettigine göre yanmayi göze alabiliyoruz bazi seylerde:)yinede gecmis olsun tabiki..biz serbetsiz yiyemiyoruz cünkü hamuruna seker koymuyoruz ama aslinda güzel fikir:)

30 Ekim, 2005  
Blogger yEşiL said...

Bende hic serbetsiz yemedim sadece o teyzemiz anlatiyordu. O dedigim gibi cok seviyordu bu tatliyi.. Tekrar ellerine saglik!

Tatli ile.. :)

30 Ekim, 2005  
Blogger ZeYNeP said...

Cok hos elcin, tarifte kolay gorunuyor, bende deneyecegim tatlilar listesine aldim simdiden,
ben severim tatliyi, hele simdi kista geliyor, sabahlari guzel gider:))
ellerine saglik.

zeynep

01 Kasım, 2005  
Anonymous Adsız said...

Merhaba..
Bu tatlıyı bayramda yaptım.Gerçekten harika.KAdayıfım da vardı ama kesinlikle bu tatlı nefis.Pek kabarmadığı için bereketli olmadı..Ama yiyen birdaha istedi..
Sabiha hanım nerelerdeysen ellerine sağlık........
Ben hamuru şişe ile açtım merdanem yoktu.Karbonat yerine bir daha ki sefere kabartma tozu mu eklesem acaba diye düşünüyorum.Benim tatlım incecik kıtır kıtır ama nefisti..
Teşekkürler Elçin..

07 Kasım, 2005  
Blogger elcinin_mutfagi said...

Sevgili Zeynep sende benim gibi sabah ac karnina tatli sevenlerdensin anladigim kadariyla:)insallah yaptiginda begenirsin..

Buse begenmene cok sevindim:)kabartma tozuyla da olur diye düsünüyorum..eger denersen haberini bekliyorum:)

08 Kasım, 2005  
Blogger ZeYNeP said...

Elçin , çok güzel ve kolay bir tatlıymış.Bana göre tatlılardan biri mutlaka lezzeti çok güzeldir tahmin edebiliyorum.
gelelim yufka acma işine:) Sibel inde dediği gibi bu hamurlar kolay acılır , herkes denesin bu tatlıyı derim.
ben listeme aldım..

Ellerine sağlık,
Figen

12 Kasım, 2005  
Anonymous Adsız said...

Merhaba;
Haftalardır aralıklarla gelip bu tatlıya baktım.Yapmayı çok istedim ama yumurta kullanmamak için yapamadım.Ama artık yarın yapacağım ve sonucu bildireceğim size.Ellerinize sağlık,sevgiler...

06 Şubat, 2006  
Anonymous Adsız said...

Sevgili Elçin biraz önce yaptım tatlıyı.Çok güzel oldu.Hem hafif hem lezzetli.Evini taşıyıp telaşın azalınca bloğuma beklerim.Şimdi koyacağım çünkü bu tatlıyı bloğuma.Sevgiler...

07 Şubat, 2006  
Blogger Nihal Isiklar said...

Harika gorunuyor.En kisa zamnda deneyecegim.Bolgunuzu yeni basladigim blogum "Corek Otu"nun linklerine ekledim.Ziyaret etmek isterseniz:
www.corekotu.blogspot.com
Sevgiler

13 Şubat, 2006  
Anonymous Adsız said...

Bu tatlının şekil itibariyle bir benzerinin tarifini geçtiğimiz aylarda bir yemek dergisinden almıştım.Fakat benim denemem hüsranla sonuçlanmıştı.Çünkü verilen ölçüler tamamiyle yanlıştı.Elleriniz dert görmesin.İyiki yaptınız.Gerçek bir tarifle karşılaştığıma sevindim..

17 Şubat, 2006  
Anonymous Adsız said...

Cok lezzetli gorunuyorlar. Resimler ne kadar istah acici cikmis.

Firinim olur olmaz deneyecegim.

02 Nisan, 2006  
Blogger vintage biscuit said...

süpperrrr bunlar ama bana göre yapması biraz zor sanki :(

28 Nisan, 2006  
Blogger yildizcaa said...

merhaba çok güzel ve lezzetli olmuş elçincim, ellerine sağlık.. :) blogcu.com/yildizcaa

12 Haziran, 2006  
Anonymous Adsız said...

Merhaba elçin,

Hamur işlerine bayılırım, bu tarif resimde muhteşem görünüyor. Bu hafta denemek istiyorum.

Teşekkürler.

Selin Çağlayan (www.selincaglayan.com)

24 Temmuz, 2006  

Yorum Gönder

<< Home