Perşembe, Ekim 13, 2005

Pirinc Unlu Cayli Kek


Bu keki yapmayali baya uzun zaman oldu.Istanbul da yasadigim dönemler de cok yapardim, gecen tariflerime bakarken gördüm ve yapmaya karar verdim.Bu tarifi Tarif defterine de yazmistim ama bu sefer un ve pirinc ununu ölcerek koydum ve tam oldu.

Makinamin ayariyla oynadigim icin malesef bu resimler pek güzel cikmadi:)

Malzeme:
  • 3 yumurta
  • 1,5 bardak seker
  • yarim paket tereyag/margarin (cig)
  • 1 su bardagi cay demi (soguk)
  • 4 yemek kasigi kakao
  • 1 yemek kasigi tarcin
  • 1,5 bardak pirinc unu
  • yarim bardak un
  • 1 paket kabartma tozu
Yapilisi:
  1. yumurta ve sekeri bir kac dakika cirpin.
  2. tereyag/margarin ekleyin ve cirpmaya devam edin soguk cay demini de ekledikten sonra kakao, tarcin, un ve kabartma tozunu koyup tekrar kisaca cirpin.
  3. yaglanmis kare borcama dökün 150° derece önceden isitilmis firinda yaklasik 40 dakika pisirin.
  4. Kekiniz pistikten sonra sogumasini bekleyin ve üstüne pudra sekeri serpin.
Not: Oval veya yuvarlak borcam da pisirebilirsiniz, o zaman da baklava dilimi keser gibi kesmenizi tavsiye ederim güzel görünüyor.

Benim firinim cok cabuk pisirdigi icin 150° derecede yaklasik 40 dakika pisiriyorum siz kendi firininiza göre ayarlayabilirsiniz!

Afiyet Olsun!

13 Comments:

Anonymous Adsız said...

Merhaba içerisinde kullanılan margarin eritilerekmi ilave ediliyor acaba?Birde pirinç unu keke nasıl bir tad veriyor?Doğrusu ilk defa karşılaştım böyle bir kekle.
Teşekkürler sitenizi çok beğendim.
sudenaz

13 Ekim, 2005  
Anonymous Adsız said...

Ama buradki un mktarı çok az yeterli geliyormu bu kadar kabrmasına bir yalnışlık olmasın?
elif

13 Ekim, 2005  
Blogger elcinin_mutfagi said...

Merhaba Sudenaz, margarin eritilmeden ilave ediliyor yani oda sicakliginda olacak.Pirinc unu, yumusak ama agizda dagilmasini sagliyor.Sitemi begenmene sevindim cok tesekkür ederim:)

Sevgili Elif un miktari az gelmiyor cünkü 1,5 bardak pirinc unu da koyuyoruz ve icine 4 kasik kakao girdigi icin koyu kivamda bir kek hamuru oluyor.
Kokusu cok güzel bir kek oluyor tavsiye ederim:)

13 Ekim, 2005  
Blogger tugce:-) said...

hımm, bu çok çok lezzetli görünüyor. paskalya çöreği de öyle. mutlaka yapıcam ikisini de.
eline sağlık

13 Ekim, 2005  
Anonymous Adsız said...

merhaba,elenıze saglık.ben borcamın olcusunu ogrenebılırmıyım?

tesekkurler,meral

13 Ekim, 2005  
Blogger elcinin_mutfagi said...

Tugce cok tesekkür ederim:)

Sevgili Meral benim kullandigim borcamin ölcüsü 32x21cm..tesekkürler

13 Ekim, 2005  
Blogger pınar said...

bugün pirinç unlu kek tarifiyle 2. karşılaşmam bu. denemek şart oldu:)

13 Ekim, 2005  
Blogger elcinin_mutfagi said...

Ne güzel pinar:) insallah denediginde begenirsin:)

14 Ekim, 2005  
Blogger Sibel said...

Elçin kekin nefis görünüyor! Ben de hiç denememiştim pirinç unlu bir kek. Kaydettim tarifini. Ellerine sağlık!

14 Ekim, 2005  
Blogger Hatice said...

merhaba elçin, kek nefis görünüyor, daha önce pirinç unlu kek hiç yemedim,sütlü tatlılarda pirinç ununu tek olarak pek tercih etmem ama kekde nasıl oluyorki, tadı çok hissediliyormu, ne dersin??

14 Ekim, 2005  
Blogger elcinin_mutfagi said...

Sibel bende cok tesekkür ederim..eger yaparsan yorumunu bekliyorum:)

Merhaba hatice pirinc ununu bende sütlü tatlilar da pek kullanmam aslinda ve kekte inan tadi hissedilmiyor icinde tarcin ve kakao oldugu icin cok farkli bir kokusu oluyor..yani pirinc unu hissedilmiyor sadece yumusacik agizda dagilan bir kek olmasini sagliyor diye düsünüyorum:)

14 Ekim, 2005  
Anonymous Adsız said...

Ben de pirinc unlu kek yapiyorum,tarifte cay yok ama pistikten sonra uzerine sut dokuyorum ben.. mukemmel oluyor tadi. Sizinki de cok guzel gorunuyor, ellerinize saglik.

16 Ekim, 2005  
Anonymous Adsız said...

Very cool design! Useful information. Go on!
Decks patios driveways ludlow pennsylvania Northern va driveways biafine eczema

27 Temmuz, 2006  

Yorum Gönder

<< Home