Perşembe, Ekim 27, 2005

Jöleli Pasta


Herzaman Visne ile yaptigim bu Jöleli pastayi bu sefer en sevdigim meyve ile denedim ve cokta güzel oldu hatta cocuklar icin daha bile iyi oldu.Ahududunu cok seviyorum.Evde hazir paket jöle oldugu icin bu seferlik yine böyle yapayim dedim ama birdahaki sefer agar agar alip deneyecegim.Aradim aradim ve en sonunda dogal ürünler satan bir dükkanda gördüm:) aldigimda ahududunun suyu ile yapacagim rengini de böylelikle tutturmus olurum diye düsünüyorum.

Malzeme:
  • 1 litre süt
  • 1 yumurta
  • 5 kasik misir nisasta
  • 1 bardak seker- ben 8 kasik koydum
  • 1 yemek kasigi tereyag
  • 1 paket vanilya
  • 1 paket Dr.Oetker Jöle ( tr'de kirmizi jöle olarak sanirim visne var ama kirmizi olmasi yeterli zaten)

Yapilisi:
  1. Yumurta ve nisastayi biraz süt ile karistirin daha sonra kalan sütle birlikte icine sekeri ve yagi, vanilya haric, katin ve muhallebi kivaminda pisirin bir iki tasim kaynattiktan sonra vanilyayi ekleyip ocaktan alin.
  2. Islatilmis büyük kare borcama muhallebiyi dökün.
  3. Hazir jöleyi pakette yazdigi sekilde hazirlayin (ben biraz eksimsi olsun diye su yerine meyvenin suyundan da ekliyorum.)
  4. meyvenizi, ahududu veya visneleri, muhallebinin üzerine serpistirin ve jöleyi dikkatlice üstüne dökün.
  5. Buz dolabinda bir kac saat katilasmasini bekleyin.



    Not: Jölenin cok sulu olduguna sasirmayin sonradan donacaktir! Dilerseniz muz, seftali, mandalina gibi meyveler ile de yapabilirsiniz o zamanda beyaz jöle kullanirsaniz güzel olur.

9 Comments:

Blogger Dilek... said...

Elcin, cok guzel gorunuyor. Hele o ikinci resim, nasil yakaladin o aciyi. Super! Ahududuyu bende cok severim, hatta visneden cok daha fazla. Ellerine saglik!

27 Ekim, 2005  
Blogger nihan said...

Elçin, nefis görünüyor. Bu tarz tatları çok severim. Ellerine sağlık.
Sevgiler.

27 Ekim, 2005  
Anonymous Adsız said...

elçin ben de 2. görüntüye bayıldım. beyaz ve kırmızı renkler çok çok güzel duruyor. ellerine sağlık.. ne kadar da hafif bir tatlı olmuştur..

27 Ekim, 2005  
Blogger elcinin_mutfagi said...

Dilek bende ahududuyu visneden daha cokk severim..bu arada ikinci resimi baya bir denemeden sonra anca yakalayabildim:) hatta dikkatlice bakarsaniz sol da parmagim bile gözüküyor:)

Nihan bu tarz tatlilari bende cok seviyorum ama özellikle oglum ve yegenim cok seviyor ve yedirmesi de kolay oldugu icin iyi oluyor:)

Sule cok tesekkür ederim ikinci resimi böyle zar zor yakalayinca bende mutlu oldum:)dedigin gibi cok hafif oluyor yediginden birsey anlamiyor insan.

27 Ekim, 2005  
Anonymous Adsız said...

harika bisey bu, ben de denemeliyim.

27 Ekim, 2005  
Blogger Dilek... said...

Alemsin Elcin :-) O parmak dikkatimi cekmisti ama ortamda oglun veya yegenin vardiysa, onlara ait oldugunu dusunmustum.

Guldurdun beni, saol :-)

27 Ekim, 2005  
Blogger Yesim said...

Elçin bu nasıl güzel bir görüntü böyle,süper gozukuyor valla,ellerine saglık....

28 Ekim, 2005  
Blogger elcinin_mutfagi said...

Sevgili devrim cok tesekkürler bencede dene:) gercekten cok hafif tatli..

dilek birden yanimdaymissinda bana bu cevabi veriyormussun gibi hissettim:)samimiyetin beni acayip mutlu ediyor asil ben tesekkür ederim:)

Yesim begenmene cok sevindim senin tatlinin da kalir yeri yok vallahi ama dedigim gibi bir iki güne kalmaz yaparim kesin:)

28 Ekim, 2005  
Anonymous Adsız said...

That's a great story. Waiting for more. » »

05 Şubat, 2007  

Yorum Gönder

<< Home