Çarşamba, Ekim 19, 2005

Dogum Günü Pastalari


Esim'in Dogum Günü Pastasi-Cikolatali Pasta

Sevgili esim pek yas pasta sevmemesine ragmen ici findikli oldugundan sanirim bir dilime yakin yedi:)misafirlerimizin begenmesi beni cok mutlu etti.Hemen ertesi gün ablamin dogum günü oldugundan bir pasta daha yaptim:)

Kek icin Malzeme:
  • 120 gr. tereyag
  • 200 gr. pudra sekeri
  • fiske tuz
  • 6 yumurta ( sarisi ve aki ayrilmis)
  • 100 gr. bitter cikolata
  • 80 gr. un
  • 150 gr. cekilmis findik
Krema icin Malzeme:
  • 45 gr. misir nisasta
  • yarim litre süt
  • 50 gr. sütlü cikolata
  • 100 gr. tereyag
  • 80 gr. pudra sekeri
  • 120 gr. cekilmis findik
Üst vanilyali krema icin Malzeme:
  • yarim litre süt
  • yarim vanilya cubugun özü
  • 4 yumurta sarisi
  • 40 gr. misir nisasta
  • 120 gr. seker
  • 2 yemek kasigi pudra sekeri
  • 120 gr. tereyag
Kek'in Yapilisi:
  1. Tereyag, 100 gr.pudra sekerini ve 1 fiske tuzu krem olana kadar cirpin.Yumurta sarilarini tek tek ilave edin kabarana kadar cirpmaya devam edin.Erimis cikolatayi da yavasca ekleyin.Un ve cekilmis findigi kasikla icine karistirin.-Yumurta aklarini kar gibi ( kati) olana kadar cirpin ve geri kalan pudra sekerini üstüne serpistirip kasikla dikkatlice yedirin.-Yumurta akini da kek hamuruna ilave edip kasikla karistirin.
  2. Tabani yaglanmis 24 cm'lik yuvarlak kek kalibiniza dökün.Önceden isitilmis 175 derece firinda yaklasik 40 dakika pisirin.Soguduktan sonra keki ortadan ikiye kesin.
Ic krema'nin yapilisi:
  1. Nisasta ile 3 kasik sütü karistirin.Kalan sütü cikolata ile birlikte tencerede kaynatin.Nisastayi da ilave edip bir tasim daha kaynatin ve sogumasini bekleyin.
  2. Tereyag ile pudra sekerini bir kabta cirpin ve soguttugunuz nisastali karisim ile cekilmis findigi kasik kasik ilave edip karistirin.
Kestiginiz kek'in üzerine hazirladiginiz kremayi güzelce sürün ve diger keki üzerine yerlestirip dolabta bekletin.

Vanilyali krem'in yapilisi:
  1. Yumurta sarilarini nisasta ve sekeri bir kaba dökün. 1/4 litre sütü ilave edip iyice karistirin.
  2. Kalan sütü vanilyanin özü ile geri kalan seker ile bir tencerede kaynatin.yumurta sarilariyla cirptiginiz karisimi devamli karistirarak tencereye ilave edin ve bir kac tasim daha kaynatin.Üzerine pudra sekeri serpistirin ve sogumaya birakin.
  3. Tereyagini cirpin.Vanilyali krema'yi süzgecten gecirip tereyagina ilave edin.Önemli Not: krema ile tereyag ayni soguklukta olmali ki tereyag erimesin.
  4. Pastanin üstünü ve kenarlarini krema ile kaplayin.Birazini pastanin üst kenarlarini süslemek icin ayirabilirsiniz.
Benim Kek'im cok fazla kabarmadigindan dolayi ikiye kestim ve bu yüzden ic kremasi fazla geldi, eger ki sizin ki güzel kabarirsa üce kesebilirsiniz!




Ablam'in Dogum Günü Pastasi-Kremali Cheesecake

Canim ablam'a dogum günü icin en sevdigi pastayi yapmak istedim cünkü ondan bir gün önce 17 ekim esimin dogum günü dolayisiyla findikli pasta yapmistim ve malesef findiga karsi alerjisi oldugundan ve bende söylemeye unuttugumdan baya bir s1k1nti cekti yedikten sonra.Icime dert oldugu icin en iyisi ferahlatici ve lezzetli bir pasta yapayimda hem ablami mutlu etmis olurum hemde icim rahatlamis olur dedim:)Bazi malzemelerden dolayi siteye eklesemmi diye tereddüt ettim ama sonunda yazmaya karar verdim..

Krema icin Malzeme:

Kek icin Malzeme:
  • 100 gr. un
  • 25 gr. misir nisastasi
  • 3 tatli kasigi kabartma tozu (tepeleme olmasin)
  • 125 gr. seker
  • 1 paket vanilya
  • 1 fiske tuz
  • 3 yumurta
  • 125 gr. yumusak tereyag/margarin
Kek'in Yapilisi:
  1. Un, nisasta ve kabartma tozunu bir kaba eleyin.
  2. Geriye kalan tüm malzemeleri ekleyin ve mikserle yaklasik 2 dakika pürüzsüz hal alana kadar cirpin.
  3. Hamuru, tabani yaglanmis ve yagli kagit serilmis 26 cm'lik yuvarlak kek kalibiniza, dökün.
  4. 180 derece önceden isitilmis firinda yaklasik 30 dakika pisirin.
  5. kekinizi kaliptan cikarin ve telin üzerinde soguttuktan sonra ortadan enlemesine kesin.
  6. Alt tabanini tabaginiza yerlestirin.Üste gelecek keki 12 dilim halinde kesin.
Krema'nin Yapilisi:
  1. Cig kremayi sertlesene kadar iyice cirpin.
  2. Krem tozunu ayri bir kabta su ile yaklasik yarim dakika cirpin.
  3. Daha sonra kasik kasik Quark'i ekleyin ve cirpin.
  4. En son cirpilmis kremayi ekleyip kasikla iyice karistirin.
Hazirladiginiz ici tabaginizdaki keke güzelce sürün ve kestiginiz 12 dilim kapagi üzerine dikkatlice yerlestirin ve hafifce bastirin.
Üc saat dolabta sogutun.Son olarak üzerine pudra sekeri serpin ve dilerseniz mandalina veya baska bir meyve ile süsleyin.

Not: Bir kac yerde Quark lor benzeri bir peynir oldugunu ve tatli lor, labne ve diger cheescake'lerde kullanilan karisimlar kullanilabilecegini okumustum!

16 Comments:

Blogger nihan said...

Elçin, nefis görünüyorlar ellerine sağlık. Kayısılı cheese cake'i deneyeceğim.
Sevgiler.

19 Ekim, 2005  
Anonymous Adsız said...

Elcin, harika pastalar, cok guzel yapmissin, ben de yapilacaklar listesine aldim.

19 Ekim, 2005  
Blogger Hatice said...

elçin pastaların nefis görünüyor,ellerine sağlık...

19 Ekim, 2005  
Blogger elcinin_mutfagi said...

Sevgili nihan,devrim ve hatice hepinize ayri ayri tesekkür ederim..cikolatali pastayi tercüme ettikten sonra ekleyecegim en yakin zamanda:)

19 Ekim, 2005  
Blogger Dilek... said...

Ne guzel pastalar bunlar boyle. Ellerine saglik. Bana boyle dogum gunu pastalari yapacak bir kardesim de yok ki... Umarim esin ve ablan degerini biliyordur. Bilmiyorlarsa, hatirlativer :-D)

21 Ekim, 2005  
Blogger Doruk said...

Çok güzel, zarif pastalar bunlar. Ne şanslı eşin ve ablan. Ellerine sağlık.

21 Ekim, 2005  
Blogger tugce:-) said...

elçincim,
doğumgünü pastaları konusunda asıl çalışmayı sen yapmışsın :) çok güzel gözüküyorlar, yiyenler de eminim çok mutlu olmuşlardır.
ellerine sağlık

21 Ekim, 2005  
Anonymous Adsız said...

gülleri nasıl yaptınız

22 Ekim, 2005  
Blogger elcinin_mutfagi said...

Dilek cok tesekkür ederim onlarda bana ayni degeri verdikleri icin icimden her güzel seyi yapmak geliyor:)birde yiyipte begendiklerinde daha cok yapmak geliyor:))

Burcu cok tesekkür ederim esim keske yas pasta sevse de o da kendini sansli hissetse:)

Tugce cok sagol:) ama yinede hatirlatayim senin gibi pastalara yazi yazmayi beceremiyorum malesef:)

sevgili anonym gülleri yapraklari ve üstündeki kalpleri hazir aldim:)

22 Ekim, 2005  
Blogger Erkin said...

Ne güzel pastalar!! Canım çekti, ya gerçekten canım çekti. Keşke benim doğum günümde yada kızkardeşimin doğm gününde bu pastalardan birini yeseydik :)) Ellerine sağlık Elçin senin bu pastaların tariflerini direk anneme havale ediyorum. Acaba ben denesem yapa bilirmiyim. Hmm biraz zor gibi derslerden vakit bulacamda eve gelecem hmm belki yaparım niye olmasın. Dur bir daha okuyayım bari:))

Herkese afiyet olsun...

22 Aralık, 2006  
Blogger Erkin said...

Ne güzel pastalar!! Canım çekti, ya gerçekten canım çekti. Keşke benim doğum günümde yada kızkardeşimin doğm gününde bu pastalardan birini yeseydik :)) Ellerine sağlık Elçin senin bu pastaların tariflerini direk anneme havale ediyorum. Acaba ben denesem yapa bilirmiyim. Hmm biraz zor gibi derslerden vakit bulacamda eve gelecem hmm belki yaparım niye olmasın. Dur bir daha okuyayım bari:))

Herkese afiyet olsun...

22 Aralık, 2006  
Blogger Erkin said...

Ne güzel pastalar!! Canım çekti, ya gerçekten canım çekti. Keşke benim doğum günümde yada kızkardeşimin doğm gününde bu pastalardan birini yeseydik :)) Ellerine sağlık Elçin senin bu pastaların tariflerini direk anneme havale ediyorum. Acaba ben denesem yapa bilirmiyim. Hmm biraz zor gibi derslerden vakit bulacamda eve gelecem hmm belki yaparım niye olmasın. Dur bir daha okuyayım bari:))

Herkese afiyet olsun...

22 Aralık, 2006  
Anonymous Adsız said...

pasta guzel ama sekeri esgig ben bundan daha iyi yaparim

01 Şubat, 2008  
Anonymous Adsız said...

elcin sen bu isi kapmisin oglum birakma emi good bye amerikadan sesleniyorum

01 Şubat, 2008  
Anonymous Adsız said...

cok guzelpsta bende denerim

31 Aralık, 2008  
Anonymous Adsız said...

uf buda yinirmi hahaahahahrfdtttt

31 Aralık, 2008  

Yorum Gönder

<< Home