Cuma, Ekim 14, 2005

Eksili-Nar Taneli Salata

Gehostet von directupload.net
Nar Ye#3'e kendi blog'um ile katilabilmenin heyecanini yasiyorum acikcasi.Daha önce sevgili Zinnur ablaya yolladigim tarifin sayesinde katilmistim sagolsun tarifimi yapip yayinlamisti:)
Ama bu sefer daha bir farkli ve konu nar olunca epey bir zorlandim diyebilirim, kime sorduysam asureye koyarim nar'i baska da tarif bilmem cevabini aldim:).
Ama en sonunda arastirdim ve bir alman sitesinden güzel istah acici nar ile bir salata tarifi buldum.Cok özür diliyorum linki veremeyecegim cünkü kayit etmedigim icin unuttum hangi site oldugunu, eger olurda tesadüf eseri bulursam muhakkak buraya eklerim.
Sevgili Dilek ablanin ev sahibi olmasi da ayrica güzel..Benim bazi konularda acemi oldugumu bilen biri olarak sanki bana ayri bir güven veriyor gibi hissediyorum:)..en azindan diger etkinlige /adar herseye-herkese daha bir alismis ve kaynasmis olacagimi düsünüyorum:) Bu etkinlik sayesinde bana destek veren herkese cokkk tesekkür ediyorum ve yorumlarinizdan dolayi gercekten cok mutluluk duyuyorum.
Gelelim Nar'li Salataya..ben cok secici ama bir o kadar da degisik tarifleri yapmayi seven biri oldugum icin herseyi kolay kolay begenmem kendi yaptiklarimi bile, esimde aslinda degisikliklerden cok hoslanan biri degil ama benim sayemde mecbur hoslanmasi gerektigini anlatiyorum ona zaman zaman:) eskiye nazaran yine cok iyi..ve yaptigim salatayi yerken degisik tatlar icerdigini ve cok lezzetli bir salata oldugunu söyledi..Damagimda kac tadi birden aliyorum hmmm diye diye yedi:) ben ise cok güzel birdaha yaparim demeye cesaret edemedim acikcasi ama israrla niye aaa valla cok güzel daha ne istiyorsun dedi:) yani herkesin damak zevkine göre olmayabilir:).

Malesef dün aksamdan beri resim eklemede sorun yasiyorum ve en sonunda kücücük resimi ekleyebildim..Umut ediyorum ki sorun halledilir ve resimi büyük boyutta eklerim.Simdilik resime tiklayarak daha net görebilirsiniz.Kusura bakmassiniz insallah:)


Malzeme:
  • 150 gr Feldsalat (türkcesini malesef bilmiyorum ama semizotun yapraklarina benziyor)
  • 1 adet pembe greyfurt ( ben bulamadigim icin koymadim)
  • 2 adet portakal
  • 1 adet nar
  • 2 yemek kasigi cam fistigi
Sos:

  • taze cekilmis yarim portakal suyu
  • 1 yemek kasigi sirke ( ben yarim limon kullandim)
  • dilediginiz kadar ufak kirmizi turp
  • yarim tatli kasigi bal
  • zeytinyag
  • karabiber
Yapilisi:

  1. yapraklari yikayip süzün.
  2. greyfurt ile portakallarin kabuklarini zari ile birlikte soyun ve dilimleyin.
  3. portakal suyu, turp, sirke veya limon, bal ve zeytinyagini rondo da karistirin.
  4. yapraklari portakal ve greyfurtlar ile tabaginiza yerlestirin süslemek icin kirmizi turplardan kullanabilirsiniz.üzerine ayiklanmis nar tanelerini ve cam fistiklarini serpin.en son sosu üstüne gezdirin ve dilerseniz karabiber serpebilirsiniz.
Afiyet Olsun!

11 Comments:

Blogger Doruk said...

Ne güzel bir salata bu böyle. Ellerine sağlık, Elçin. Bu kez kendi sitenle katılmana da çok sevindim. Hayırlı olsun!

15 Ekim, 2005  
Anonymous Adsız said...

Elcin ellerine saglik cok nefis cok hosuma gitti portakalda ilave etmen salataya dahada bir baska ferahlatici tad vermistir.
Feldsalat'in almanca ismini bende bilmiyorum ama bir yerlerde kuzu kulagi diye okumustum yalniz kuzu kulagi almancada sauerampfer ve kuzu kulagi eksi olur, acaba tam tercümesi gibi tarla salatasimi desek ne dersin :)
sözlüklere baktim bende bulamadim.
sevgiler tekrardan ellerine saglik

16 Ekim, 2005  
Blogger Hatice said...

salatan ne güzel görünüyor elçin, ellerine sağlık...

16 Ekim, 2005  
Anonymous Adsız said...

Elçin eline sağlık, salatan çok güzel olmuş. Ben narı normal salataya da ekliyorum. O da çok güzel oluyor. Sevgiler...

17 Ekim, 2005  
Blogger Burcu Özdoğan said...

sevgili elcin ellerine sağlık çok güzel görünüyor
sevgiler
burcu

17 Ekim, 2005  
Blogger elcinin_mutfagi said...

Sevgili mine,burcular ve haticeler:) cok tesekkür ederim begenmenize sevindim keske resim kücük olmasaydi daha istah acici olurdu diyorum her baktigimda:)ama aksine bu resimi bir türlü ekleyemedim :)

Özgül abla dedigin gibi tarla salatasi diyebiliriz ya ne olacakki:)kuzukulagi semizotu olmasin onunda saplari eksi oluyor ya:)begendigine cok sevindim.

17 Ekim, 2005  
Blogger Dilek'ce said...

Sevgili Elcin ancak yazabiliyorum malum telasliydim biliyorsun. Kuzukulagi ve semizotu cok farkli seyler. Feldsalat da kuzu gevregi!
Yani sevgili Özgül okurken kücük bir hata olmus kuzu kulagi diye okudugun sey kuzu gevregi ama dedigin gibi kuzu kulagi Fekdsalat degil Sauerampfer. Tarla salatasi da iyi fikir gerci! Almanyali türklerin hemen ne oldugunu anlayacagini düsünüyorum ama biz burada Isvicre'de Nüsslisalat diyoruz;)
Sevgiler
Sevgiler

20 Ekim, 2005  
Blogger Dilek'ce said...

Kullanmayi sevmedigimden olsa gerek unutmusum;) Feldsalat sözlüge göre frenk salatasi!

20 Ekim, 2005  
Blogger elcinin_mutfagi said...

Dilek abla haklisin cok yogun ve yorucu günler gecirdigin kesin insallah dinlenip ramazanin tadini cikarabiliyorsundur:)
Bu arada verdigin bilgiler cok isime yaradi inan cok sagol..

20 Ekim, 2005  
Anonymous Adsız said...

Where did you find it? Interesting read patanol order http://www.mr2carcover.info/Patanol-medication.html Free 3d table shelf drawing software

31 Ocak, 2007  
Anonymous Adsız said...

Where did you find it? Interesting read » » »

15 Şubat, 2007  

Yorum Gönder

<< Home