Cuma, Eylül 15, 2006

Sehriyeli Sütlüce Corbasi


Bu aralar corbalara cok düskünüm nedense canim aksamlari sicak sicak corba cekiyor..Öglenleri havalar sicak olmasina ragmen aksamlari baya bir serinliyor sanirim o yüzden..Kisinda corba olmadan olmuyor hele ki Ramazanda..Bu corbayida ilk defa yaptim ve cok begendim. Tarif Sahrap Soysal'a ait. Sahrap Soysal'in yemek kitabina bayiliyorum ve gazete eklerinden bircok tariflerini yapmistim ve hepsi de cok güzel olmustu bu da onlardan birtanesi.

Sehriyeli Sütlüce Corbasi

Malzeme:

  • 1 su bardagi arpa sehriye
  • Türk kahvesi fincaniyla 1 fincan zeytinyagi
  • 1 adet orta boy kuru sogan
  • 1 adet orta boy havuc
  • 2 dis sarmisak
  • 1 day kasigi tuz, karabiber
  • 8 su bardagi et ya da tavuk suyu
Sos icin:
  • 1 adet yumurtanin sarisi
  • 1 yemek kasigi un
  • 1 adet limonun suyu
  • 1 su bardagi yogurt
  • 1 cay kasigi tuz, kirmizi pul biber
  • 6 cay kasigi kuru nane, kuru feslegen
Yapilisi:
  1. Zeytinyagini orta isili ateste kizdirin. Üzerine rendelenmis sogan ve havucu ekleyin.
  2. Sarmisaklari pirinc tanesi büyüklügünde dograyip tencereye aktarin. Malzemeleri sürekli karistirarak 2 dakika kadar kavurduktan sonra üzerine sehriyeyi ilave edin.
  3. Yine karistirarak 1 dakika kadar daha kavurduktan sonra sicak haldeki et ya da tavuk suyunu tencereye aktarin.Tuz ve karabiberi de serptikten sonra corbayi ara sira karistirarak kaynamaya birakalim.
  4. Diger taraftan, sosu hazirlamak icin, yumurta sarisi, un ve limon suyunu bir kaseye aktarip tel cirpici yardimiyla cirpmaya baslayin.Yogurdu da ekleyip iyice cirptiktan sonra sosu, kaynamaya baslayan corbaya yavas yavas aktarin.
  5. Karistirmaya devam ederek corbayi 10 dakika daha pisirip ocaktan alin. Tuz, kirmizi pul biber, nane ve kuru feslegeni ekleyip tekrar karistirin.
* Tarif Hürriyet Gazete'nin "Sahrap Soysal ile Süper Ziyafet" ekinden alinmistir..

4 Comments:

Blogger munevver said...

Sevgili Elçin,günaydın.Çorbasız biz de yapamıyoruz.Senin küçük çocuğun var.Bizim de delikanlılar okula erken gittikleri için sabahları çorba içiyorlar.Bu çorbayı çok beğendim.Not aldım yapmak üzere.Eline sağlık.
nanelimon.

17 Eylül, 2006  
Anonymous Adsız said...

Elçinciğim çorba harika görünüyor. İşyerinde öğle vaktine yaklaştıkça, karnımdan sesler geldikçe bu çorbaya bakmak bana pek yaramadı :) Sahrap hanımın tariflerini ben de seviyorum. Hürriyetteki beğendiğim tariflerini de düzenli olarak alıp bir kitap yapıyorum kendime :) Şu anda 262 sayfalık Sahrap hanım tarif arşivim var :) Sevgilerimle..

20 Eylül, 2006  
Anonymous Adsız said...

Merhaba Elçin,çorbaya ayrı bir zaafım olduğu için tarifin dikkatimi çekti.Kaydettim,deneyeceğim.ellerine sağlık:)

21 Eylül, 2006  
Anonymous Adsız said...

Merhaba Elçin,çorbaya ayrı bir zaafım olduğu için tarifin dikkatimi çekti.Kaydettim,deneyeceğim.ellerine sağlık:)

21 Eylül, 2006  

Yorum Gönder

<< Home