Cuma, Eylül 29, 2006

Fasulye Kavurmasi



Ben taze fasulyeyi aslinda herzaman bildigimiz yemegini ya soguk zeytinyagli olarak veya etli fasulye yemegini yapanlardandim..Taa ki benim canim komsum bana ablasinin bahcesinden verdigi fasulyelere kadar:) beraber dizi seyrederken fasulyelerimizi ayikliyorduk..sen ne yapacaksin falan derken kavurup yiyecegini söyledi bende aaa evet ya hep görüyordum ama birtürlü öyle yapamadim dedim ve kücük kücük kesmeye basladim:)
Fasulyelerde bir lezzetliydi anlatamam bahceden olmasi ayri bir güzellik gercekten..komsuma tekrar tesekkür ediyorum.Hazir onun tavsiyesi üzerine bu fasulyeleri yaptigimi anlatirken birde bana göndermis oldugu yemegin resmini de eklemek istiyorum..Sarimsakli yogurtlu Eriste ve üzerine kavrulmus patates.Bu yemegin adina ne diyorlar inanin su anda bilmiyorum.Sagolsun beni herzaman düsünür bende hic tatmadigim yemekleri denemeye bayiliyorum zaten. Birde yapanin eli de lezzetli olunca cok daha bir keyif aliyorum:)
Aslinda bu resimleri cekeli bir hafta oldu sanirim ama inanin eklemeye hic firsatim olmuyor..Malumunuz canavarimiz var evde:)

Taze Fasulye Kavurmasi

Malzeme:
  • yaklasik 1 kilo taze fasulye
  • 2 kuru sogan
  • tuz, karabiber
  • sarimsakli yogurt
Yapilis:
  1. sogani yarim cay bardagindan biraz daha fazla zeytinyaginda kavurun.
  2. fasulyeleri yikayip fazla süzmeden sogana ekleyin ve suyunu salip cekene kadar baya bir kavurun.Orta ateste mümkün oldukca su eklemeden ara sira karistirarak kavurmaya devam edin.
  3. tuzunu ve karabiberini ekleyin.
  4. Daha sonra 1 cay bardagi su ekleyin ve suyunu cekip pisene kadar kavurun.
  5. En son sarimsakli yogurt döküp servis edin.
Bu yemek sicak güzel oldugu gibi sogukta servis edilebilir.



Bu arada herkese hayirli bereketli bir Ramazan ayi diliyorum..

9 Comments:

Anonymous Adsız said...

Elçin komşunun ve senin ellelrine sağlık yemekler nefis görünüyorlar Sevgiyle kal.iyihaftasonları Ebru

29 Eylül, 2006  
Blogger elcinin_mutfagi said...

Cok tesekkürler Ebru begenmene cok sevindim.Sanada iyi bir hafta sonu diliyorum:)
Sevgiler..

01 Ekim, 2006  
Blogger LaMa said...

Bu aralar o kadar fasulye cekiyor ki canim.. hem de boyle taze taze... Gecende bir tarlaya gitmistik alabilirim diye sevinmistim ama bulamadik malesef:( zaten esimin de cani fasulye istemiyordu pisirmedim,ustune snein bu guzel tarifff! ay ne cok dertliymisim degil mi? Allah beterinden saklasin:)
Senin ve komsunun Ellerine saglik, gorusmek uzere

02 Ekim, 2006  
Anonymous Adsız said...

fasülyenin her türlüsüne bayılırım
ellerine sağlık
hayırlı ramzanlar

03 Ekim, 2006  
Anonymous Adsız said...

Merhaba Elçin, ilk önce olarak ziyaretin ve yorumun için teşekkürler! Seninde çok güzel tariflerle dolu bir siten var, Almanya'dan yazıyorsun demekki neresinden? Ben Frankfurta yakın olan Hanau'da doğdum büyüdüm şimdi ise buralarda İstanbuldayız ama Almanya'ya sık sık gidip geliyorum... Fasulyen harika olmuş, bende fasulyeyi en çok öyle kavurma olarak severim. Birde Fasulye Diblesi olarak (Benim arşivimde var) tavsiye ederim. Yine beklerim ve bende gelirim inşallah Sevgilerimle Nesrin

05 Ekim, 2006  
Blogger begüm said...

Elçin benim de tadını çok sevdiğim lezzetli bir tarif bu. Ellerine sağlık...

Sevgilerimle

Begüm

05 Ekim, 2006  
Blogger Behiye said...

Hoşgeldin sevgili Elçin, dönmene sevindim:) Sevgilerimle

05 Ekim, 2006  
Blogger Damak Tadı said...

Sevgili Elçin,
Ellerine sağlık çok güzel görünüyor.Hem soğuk hemde sıcak alternatifi olan bir yemek..Afiyetler olsun..Sana ve ailene güzel bir hafta diliyorum.Sevgilerimle..

10 Ekim, 2006  
Anonymous SEDEFİM said...

ELÇİN ABLA BEN SEDEF FASULYE KAVURMASIOLURMU HİÇ DEDİM KENDİKENDİME VE NETTEN BAKTIM SİZİN SİTENİZ ÇIKTI VE YAPTIM HARİKA Bİ YEMEK OLDU EŞİMDE BEGENDİ TŞKLER EDİYORUZ SANA BY

19 Nisan, 2009  

Yorum Gönder

<< Home