Perşembe, Ekim 12, 2006

Donuts



Donuts

Malzemeler:
  • 1/8 litre ilik süt
  • 90 gr. tereyag ( oda sicakliginda)
  • 1/2 paket vanilya sekeri
  • 500 gr. un
  • 42 gr. maya
  • yarim tatli kasigi seker
  • 1 yemek kasigi ilik su
  • 1/2 tatli kasigi tuz
  • 1 yumurta
  • 65 gr. seker
  • pudraseker
Yapilisi:
  1. Maya süt, 1 kasik su ve 1/2 tatli kasigi sekeri büyük bir kabta eritin.Bir kac dakika bekleyin.
  2. Tüm malzemeleri ( pudra sekeri haric) katip güzel yumusak bir hamur elde edene kadar yogurun.
  3. Hamurun mayalanmasi icin sicak bir yerde en az 1 saat bekletin.
  4. Mayalandiktan sonra tekrar yogurun ve yaklasik 2,5 santim kalinliginda hamuru acin.daha sonra kase veya bardak yardimiyla yuvarlaklar kesin.Icinide oymak icin kullandiginiz kaseden bir boy ufagi ile de bir yuvarlak daha kesin.
5. Bunlari tekrar yagli kagit serili bir tepside 15-20 dakika daha mayalandirin.
6. Bol yagda 2 tarafi da pisene kadar kizartin ve kagit havlu serili tabaga koyup yagini cekmesini saglayin


7. Daha sicakken bol pudra sekeri serpin.

4 Comments:

Blogger Fast food kültürüne inat tabakta lezzetler... said...

Merhaba canım harika görünüyorlar ellerine sağlık. Birtane alabilirmiyim :))
Hoşça kal.

13 Ekim, 2006  
Anonymous Adsız said...

Elçin çok seviyorum tarifi nerde ? eline sağlık sevgiler Ebru

13 Ekim, 2006  
Blogger Damak Tadı said...

Sevgili Elcin'ciğim,
Canım sanırım Almanya'da yaşıyorsun değilmi??Arada Berliner de yapsan veya zahmet olmazsa kaufların önünden resimlerini çeksen de yayınlasan ne iyi olur.))

Donuts harika gözüküyorlar ellerine sağlık.Bir zamanlar denemiştim pek başarılı bulmamıştım,yiyenler beğenmiştiler ama.))

Canım sana ve ailene güzel bir hafat sonu diliyorum.Sevgilerimle..

13 Ekim, 2006  
Blogger Damak Tadı said...

Sevgili Elçin,
Sana ve ailene mutlu ve neşeli bir hafta diliyorum..Sevgiyle kal..

16 Ekim, 2006  

Yorum Gönder

<< Home