Çarşamba, Ekim 11, 2006

Yogurtlu Etli Ekmek Tavasi



Bu tarif uzun zamandir dosyamda yapilmayi bekliyordu..Malesef tarifi nerden kesip dosyama eklemisim hatirlamiyorum..Biz cok begendik ve bundan sonra bayatlamis ekmeklerimi bu sekilde degerlendirebilirim..Asil tarifte tost ekmegi yaziyordu ama ben evdeki bayat ekmeklerimi kullandim ve sanirim böylesi daha güzel oldu:)

Yogurtlu Etli Ekmek Tavasi

Malzemeler:
  • 10 dilim ekmek
  • 400 gr. orta yagli kiyma ( ben kusbasi et kullandim)
  • 2 adet orta boy kuru sogan
  • 2 adet yesil sivri biber ( ben olmadigi icin kullanmadim)
  • 2 yemek kasigi domates salcasi
  • 1 su bardagi sicak su
  • 2 yemek kasigi zeytinyagi
  • 2 cay kasigi tuz, karabiber
Üzeri icin:
  • 2 su bardagi sarmisakli yogurt
  • 1 tatli kasigi tereyagi
  • 1 cay kasigi pul biber, kuru nane
Yapilisi:
  1. Öncelikle, kiymayi veya eti orta boy bir tencerede pisirip, orta ateste karistirarak 4-5 dakika kavurun.
  2. icine, ince dogranmis sogani ve sogandan daha ince kiyilmis yesil biberleri de ekleyip 2-3 dakika daha kavurun.
  3. Simdi de zeytinyagini, domates salcasini ve suyu ekleyip karistirin.
  4. Tuzunu ve karabiberini de serpistirerek 6-7 dakika pisirin.
  5. Bir taraftan da büyük boy kare borcami veya firin tepsisini yaglayip, ekmekleri tepsiye yan yana dizin.
  6. Sicak kiymali veya etli sosu üzerinde gezdirip, 175 dereceye ayarli firinda 15 dakika pisirin.
  7. Önceden hazirladiginiz sarmisakli yogurdu üzerinde gezdirin.
  8. Son olarak, yagi kizdirip, pul biber ve naneyi ( ben nane eklemedim) ilave ederek ocaktan alin.
  9. Karisimi yemegin üzerinde gezdirerek sicak olarak servise sunun.

4 Comments:

Blogger Defne said...

Sevgili Elcin, brownie-lerin etkisinden henuz kurtulamamisken, yapilir mi bu? Ekmeklerin cekim alanina girdim bile. Nefis gorunuyor, ilk firsatta denemeli. Ellerine saglik.

12 Ekim, 2006  
Blogger Damak Tadı said...

Sevgili Elchin,
Bende tıpkı Defne gibiyim inan.))
Çok değişik ve bir o kadar da güzel olmuş.Tek kelinme ile fevkaledenin fevkinde.O güzel ellerine ve gönlüne sağlık tatlım.

Sevgiler...

12 Ekim, 2006  
Anonymous Adsız said...

Bayat ekmekler için harika bir tarif,ilk fotoğraf beni bitirdi:))
Ellerine sağlık Elçin.

12 Ekim, 2006  
Anonymous Adsız said...

Var ya ismi ayri guzel istah acici, kendisi o bicim..gel de tu tu tu'leme..
Leziz, pratik, ekonomik, ergonomik,etnik (bu da ne alakaysa :) )
Ellerin dert gormesin Elcin sevgiler

13 Ekim, 2006  

Yorum Gönder

<< Home