Pazartesi, Ekim 16, 2006

ye# 15 Türk ve Dünya Mutfagindan Bayram Tatlilari - BIHTI ( PIHTI ASI )


Bu seferki etkinligimizin ev sahipligini yapan arkadasimiz Dersaadet'e http://www.blogcu.com/Dersaadet/Dersaadet cok tesekkür ederim ve hala tatlilarin devami gelmekte oldugu icin kolay gelsin diyorum:).
Benim tatlim Cankiri yöresine ait.Aslinda sadece su ile yapilan bu tatliyi ben yarim ölcü süt yarim ölcü su ile yaptim..Nedense sadece su ile pek yiyemeyecegimizi düsündüm.Umarim Cankirili arkadaslar varsa bile kusuruma bakmazlar:)

BIHTI ( PIHTI ASI )

Malzemeler:
  • 1 su bardagi un
  • 3 su bardagi su ( ben 1,5 bardak 1,5 bardak süt kullandim)
  • 2 yemek kasigi tozseker
  • 1 cay kasigi tuz
  • 1 su bardagi pekmez
  • 1 su bardagi dövülmüs ceviz ici
  • 2 yemek kasigi tereyag ( ben bir yemek kasigi kullandim)
Yapilisi:
  1. Tencerede kaynatilan suya un, seker ve cimdik tuz katilarak hizlica karistirilir.Karisim koyu kivamli muhallebi kivamina gelinceye kadar pisirilir.
  2. Pisen hamur kasik kasik servis tabagina dizilir..Ya da tipki helva gibi servis tabagin üzeri düzeltilerek yayilir.
  3. Hamur sicak haldeyken üzerine pekmez eklenip. 10-15 dakika beklenir.( ben sicak sicak kasikla tabaga dizmeyi beceremedim o yüzden sogumasini bekledim)
  4. Sonra da eritilip biraz kizdirilan tereyagi pekmezli hamurlarin üzerine gezdirilir.
  5. En son asamada ise dövülmüs ceviz ici serpistirilen bihti servis edilir.Istege göre hamurlarin üzerine pekmez yerine tozseker de serpistirebilirsiniz.
Kaynak: Sahrap Soysal "Bir Yemek Masali"

11 Comments:

Blogger Fast food kültürüne inat tabakta lezzetler... said...

Merhaba canım çok güzel görünüyorlar ellerine sağlık. Hoşça kal.

17 Ekim, 2006  
Anonymous Adsız said...

sevgili elcin slm ben Özlem bende Bielefeld´de kaliyorum..tatlin cok degisik ve nefis görünüyor ellerine saglik..banda beklerim sevgiler

17 Ekim, 2006  
Anonymous Adsız said...

değişik bir tarif uygulamışsın,elelrine sağlık. pekmezle aram pek iyi değildir acaba üzerine çikolata eritip döksek olabilir ki?

17 Ekim, 2006  
Anonymous Adsız said...

Merhaba elcin, tatlin degisikolmus,denemek lazim,bende sututtgartayim yakin sayiliriz,bundan sonra dha sik gelirim,görüsmek dilegiyle.
www.blogcu.com/baharcicegi/

18 Ekim, 2006  
Anonymous Adsız said...

Merhabalar Perihancim begendigine sevindim:)

Sevgili özlem ne kadar güzel almanyadan olman beni ayri bir heyecanlandirdi:)insallah birazdan sanada ugrayacagim :)

Cok sagol seda bence cikolata fikri hatta cok daha güzel:)bu tatli pek alisik olmadigimiz bir tatti o yüzden cikolatali halinin daha güzel olacagini düsünüyorum.

Öznurcum cok tesekkür ederim..Stuttgart gercekten yakin sayilir.Hatta teyzemin oglu Esslingen de oturuyor:)Bende sana birazdan ugrayacagim:)

18 Ekim, 2006  
Blogger BETUL said...

Merhaba Elcin, ne degisik bir tatli yapmissin, denenecekler listesine aldim, ama ben orijinaline sadik kalacagim, cunki pekmezi cok severim. Tadini begeniye gore ayarlayabilme imkani olmasi cok hos...

18 Ekim, 2006  
Blogger Papatya said...

cok degisik bir tatli sayenizde ogrendim :)

18 Ekim, 2006  
Anonymous Adsız said...

Allah'ım! Ramazan'ın gecelerinde özellikle Kadir Gecesi'nde yapılan duaları sonsuz rahmetinle kabul edip geri çevirmeyeceğini biliyoruz.

Bizim de dualarımızı kabul eyle. Bizi, duası geri çevrilmeyen, her ne zaman el kaldırsa anında kabul edilen nazlı ve niyazlı kullarından eyle.
Hayırlı kandiller dilerim.elinize sağlık çok güzel değişik bir lezzet.

19 Ekim, 2006  
Anonymous Adsız said...

Bugün ellerini semaya gönlünü Mevlaya aç, bugün günahlardan olabildiğince kaç, bugün en gizli incilerini onun için saç çünkü bugün kandil, kandilin mübarek olsun EBRU

19 Ekim, 2006  
Blogger Damak Tadı said...

Sevgili Elcin,
Çok değişik bir tatlı ile karşımızda olmandan eve bu tarifi bizlerle paylaşmandan dolayı teşekkürler..Ellerine sağlık enfes görünüyor..Etkinliğin hayırlı olsun.

Senin ve ailenin Kadir Gecesini gönülden kutluyorum..Sevgiler.

19 Ekim, 2006  
Blogger elcinin_mutfagi said...

Merhaba Betül begenmene cok sevindim orijinaline de sadik kalman güzel tabi ama bizde aslinda tahin pekmez karisimi severek yiyoruz ama bu tatli da sadece pekmez tadi bize pek hos gelmedi:)

papatya tesekkür ederim:)

Sevgili susam, ebru ve gül kadir gecesinde bilgisayar basina gecemedigim icin anca simdi kutlayabiliyorum.
Allah tüm dualarinizi kabul etsin insallah..

Sevgiler

21 Ekim, 2006  

Yorum Gönder

<< Home