Pazartesi, Ekim 29, 2007

irmikli Etimek Tatlisi



Irmik tatlisini bir cok kisi yapar tarifler ne kadar ayni gözüksede tadi herkes de o kadar farklidir ki:) ben seneler önce ilk türkiye de bir arkadasimizin eltisinde yemistim ve hala o tadi bulamiyorum..cokk begenmistim.Onun yaptigi muhallebi irmikliydi bende bu yüzden irmikli denemeye calistim ama inanin o tadi ariyorum hala:) benim ki de güzel oldu gerci:)

Malzemeler:

Serbeti icin:
  • 1 paket etimek ( tuzsuz)
  • 2 bardak seker
  • 2 bardak su
Muhallebi icin:
  • 1 litre süt
  • 7 yemek kasigi seker
  • 125 gr. irmik ( yaklasik 1 büyük bardaktan iki parmak eksik)
  • istege göre hindistan cevizi rendesi
Yapilisi:
  1. 2 bardak sekeri eriyene kadar bir tencerede karistirin.
  2. eridikten sonra 2 bardak sicak suyu devamli karistirarak sekere ekleyin.Seker cok katilasacaktir korkmayin eriyene kadar bekleyin bir iki tasim kaynadiktan sonra ocaktan alin ve hemen etimeklerin üzerlerine dökün.Suyu sekere dökerken dikkat edin sicrayabiliyor.
  3. Etimekleri sogumaya birakin.
  4. 1 litre süt ve sekeri kaynatin.
  5. Kaynadiktan sonra kenara cekin ve irmigini atin.devamli hizlica karistirin ve tekrar ocaga alin.
  6. Koyulasana kadar karistirmaya devam edin.Bir iki fokurdadiktan sonra ocaktan alin ve hemen tatlinin üzerine dökün.
  7. Dilerseniz hindistan cevizi rendesi serpin.Buzdolabinda sogutup servis edin.

26 Comments:

Anonymous Adsız said...

selam
tatlın harika gözüküyor eline sağlık
sevgiler

30 Ekim, 2007  
Blogger Damak Tadı said...

Elçin'ciğim,
Canım ne güzel sayfanı güncellemişsin ve bizlerlesin.Seni çok seviyorum ve seviyoruz.Umarım bundan sonra sık sık birlikte güzel paylaşımlarda bulunuruz.Ellerine sağlık çok nefis olmuş tatlın.

Kocaman öpüyorum seni ve sevgilerimi gönderiyorum.

05 Kasım, 2007  
Blogger Fast food kültürüne inat tabakta lezzetler... said...

Canım ellerine sağlık.
Sevgiler...

15 Kasım, 2007  
Blogger Yaren said...

Cok güzel bir tarif,ellerine saglik.

15 Kasım, 2007  
Anonymous Adsız said...

çok güzel görünüyor yengecim:)

30 Kasım, 2007  
Blogger Damak Tadı said...

Elcin canımın içi nasılsın?İyi misin tatlım?

Seni çok öpüyorum sevgilerimi gönderiyorum.

13 Aralık, 2007  
Blogger Damak Tadı said...

Senin ve ailenin Kurban Bayramınızı en içten dileklerimle tutlar,sağlıklı,mutlu ve huzurlu bir bayram geçirmenizi temenni ederim.

Kocaman öpüyorum canım seni..

Sevgilerle kalın..

18 Aralık, 2007  
Blogger Fast food kültürüne inat tabakta lezzetler... said...

Sana ve ailene 2008 yılı uğur, sağlık, huzur ve mutluluk getirsin. Mutlu yıllar dilerim.
Sevgiler..

25 Aralık, 2007  
Blogger Damak Tadı said...

Elcin'ciğim,
Sana ve ailene mutlu,sağlıklı ve huzurlu bir yıl diliyorum.Umarım dileklerinin hepsi kabul olur canım..


Sevgiler

31 Aralık, 2007  
Blogger Unknown said...

Geleceği oluşturacak her yeni günün bir önceki günden daha güzel,isteklerinize uygun ve sizi daha mutlu etmesi dileğiyle.
Mutlu yıllar...

31 Aralık, 2007  
Anonymous Adsız said...

soru Tuzsuz Zwibacki nerden buldunuz ??? Markasi ne ,ve hangi dükkandan buldunuz ???Ben cok aradim dükkanlarda bulamadim

01 Ocak, 2008  
Anonymous Adsız said...

merhabalar sitenizi yeni keşfettim gerçekten mükemmel tarifleriniz var ellerinize sağlık...
http://mutfakgunesi.blogcu.com

06 Ocak, 2008  
Blogger Melek* said...

ben etimek tatlısını çok yaparım ellerine sağlık acil durumlarda kurtarıcı olur:)

16 Temmuz, 2008  
Blogger Işıl said...

Merhaba Elçin

bu tarifin benzerini yıllar önce annemin ellerinden yemiştim.
Ne yazık ki sonra yapmayı bıraktı :(
Hatırlattığın için teşekkürler
Mutlaka deneyecegim..
Sevgiler

Işıl

26 Temmuz, 2008  
Blogger Işıl said...

Merhaba Elçin

bu tatlıyı annem yapardı.
Şimdi ondan uzaktayım.
Bende evde yapıp hasret gidereyim bari :)

Sevgiler
Işıl

23 Ağustos, 2008  
Blogger Bir Dut Masalı - nUnU said...

nerelerdesiniz ???
:((((
hayrlı ramazanlar.. svglrr

08 Eylül, 2008  
Anonymous Adsız said...

OP. DR. TEOMAN DOĞAN
ESTETİK PLASTİK CERRAHİ UZMANI
estetik,burun estetiği, göğüs estetiği, plastik cerrahi

Estetik cerrahi sohbetleri

“En muzur sorular”

Biliyorsunuz estetik cerrahi artık çok popüler oldu. Ayıplar kalktı, burun estetiği sonrası alçılı burunlar ile alışverişe çıkmak neredeyse “havalı”

oldu. Biz estetik cerrahlara da ilgi dorukta. Her ortamda köşelere çekilip soru yağmuruna tutuluyoruz. Lütfen yanlış anlaşılmasın, hiç şikâyetçi

değilim bu durumdan. İşte en hoşuma giden sorular ve bu sporular etrafında gelişen sohbetlerden bazıları: Estetik cerrahi, Estetik

* “Ben aslında estetiğe karşıyım” diye başlayan sorular, favorim. göğüs estetiği

Bazen, “Evet ben de karşıyım” diyorum (!)… estetik

* Eşimin haberi olmadan göğüslerime silikon taktırsam ne olur?” ya da “Şu yağları alsanız eşim anlar mı?” sorusu da zor bir soru.

“Anlamazsa eşinizi lütfen boşayın” demek en dürüst yaklaşım olur ama her zaman bu kadar açık sözlü olamıyor insan. estetik

* “Ben kaç yaşındayım sizce?” estetik

Bu cevap vermeyeceğim diye tövbe ettiğim bir sorudur Estetik. Eğer doğru söylersem büyük bir alınganlık

oluyor, hele ki fazla söylersem yandım. Ama tersi olur da genç bir yaş ağzımdan çıkarsa bu seferde işe yaramaz bir plastik cerrah olduğum

düşünülüyor. Gerçi bu gene de size küsülmesinden daha iyi. estetik

* “Çok genç gözüküyorsunuz, kaç yaşındasınız, kaç ameliyat yaptınız?” estetik

Kırkıma geliyorum estetik. Her on senede 10 kilo alıyorum ve artık sörf

yaparken bile yaşlandığımı hissediyorum. Oğlum baba “Başın niye kel ?” diyor. Ameliyatlar, kaç ameliyat yaptım ben de bilemiyorum Estetik Cerrahi. Binlerce. Bazen düşünüyorum, ne kadar çok ama ne kadar kadar çok insanı ameliyat ettim.

Depremden sonra bir tek günde irili ufaklı 12 ameliyat yapmıştım. Genç gözükmek yine de iyi bir şey. Bu sorudan memnunum.

* “Teomancım sence benim göbeğime estetik lazım mı?”

Uzun bir masa, bir akşam yemeği, gayet nezih bir restoran. Soruda bir sorun yok, sadece bir hanımın göbeğini burada açması ilgi çekiyor. Sanki

herkes bize bakıp beni tanıyor ve “cık cık” yapıyor gibi hissediyorum.

* “Sizde Burun estetiği var mı?

Yorum yok!

* “Amerika’dan mı geldiniz?”

Efendim ben bütün ihtisasımı burada, ülkemde yaptım, diplomalarımı hep buradan aldım. Sadece belli dönemlerde gittim Amerika’ya, iyi bulduğum büyük

hocaların yanına gittim, belli konuları özellikle öğrenmek için. Her seferinde de ülkeme geri geldim.

* “Eşinize estetik yaptınız mı?”

Hayır ihtiyacı yok.

* “Ben sizin anneniz olsam bana bu estetik ameliyatını önerir miydiniz?”

Evet önerirdim. Prensip olarak anneme önermeyeceğim hiç bir şeyi size de önermem. estetik

* “Hangi ünlüleri ameliyat ettiniz? N’olur söyleyin bakın aramızda kalacak”.

Bu genellikle röportaj sorusudur ve teyp ya da kamera basbayağı açıktır estetik. Cevabım da sabittir. “Ünlülerde insan, onların da hasta mahremiyetleri

var. Nasıl size söylerim? Sakın yanlış anlamayın aramızda kalacağına elbette eminim.” estetik

* “Hangi ünlüleri güzel buluyorsunuz, örneğin X in dudakları sizce altın oranlara uyuyor mu?” Estetik

Eyvah. Ben genellikle bu ünlüyü tanımıyor olurum. Muhtemelen ben ameliyattayken ünlenmiştir ve ben yine ameliyattayken çeşitli skandallar ve aşk

üçgenleri içerisinde ünü pekişmiştir. Hülya Koçyiğit, diyorum bu soruya Estetik.

Benim en çok beğendiğim ünlü o. Hele ki en eski filmlerinden birisini seyrederseniz bir insanın ne kadar güzel olabileceğine hayret edebilirsiniz.

Aynı şey Cüneyt Arkın’ın en erken filmleri için de geçerli. Gerçekten mükemmel! Estetik

* “Benim burnum ameliyatlı mı? Bakalım bilebilecek misiniz?” Estetik

Bu da tövbe ettiğim bir soru. Evet derseniz sizden nefret edilecektir, hayır cevabı ise listeden silinmenize neden olur.

* “Ben estetik burun estetiği yaptıracağım, kimi tavsiye edersiniz?”

Çok moral bozucu bir soru. Güvenilmemek, hatta yok farz edilmek çok zor. “Sizi Amerika’ da yanında çalıştığım hocam var ona yollayayım” diyorum,

“dünyanın en iyisidir”. Bu cevapla bir derece durum düzelebiliyor.

* “Bütün estetikli burunları ben anlıyorum, hepsi çok kötü”.

Peki ya anlayamadıklarınız da varsa? Belki çevrenizde ki birçok insanın burnu ameliyat edilmiş ama siz fark etmiyorsunuz.

* “Ben estetik botoksa karşıyım”. “Neden karşısınız? , “Çünkü maske gibi

yüzleri oluyor, hemen anlıyorum ben”.

Peki Estetik botokslu olduklarını nereden biliyorsunuz? Belki bu gördüğünüz ve

beğenmediğiniz yüz şeklinin botoks ile ilgisi yok, ki gerçekten de yok. Bana kızıyorlar. “Yok yok var, ben biliyorum, maske yüz oluyor” cevabını

alıyorum genellikle. Bu safhada bir şey söyleyemiyorum.

Mesleğimi çok seviyorum. Herhalde başka hiç bir işi bu hevesle yapamazdım ve estetik plastik cerrah olmasam kendimi eksik hissederdim. Sadece yaptığımız bu işin bilimsel temelleri

olduğunu ve gerçekten çok emek vererek bu yere gelebildiğimizi anlatamamak bazen zor oluyor. Ama bu da bizim işimizin bir parçası. Siz yine de bana

sormak istediğiniz her şeyi sorun estetik . Sorunuzun içten ve

gerçek olacağını biliyorum. Ameliyattan başımı ilk aldığım zaman sizi cevaplayacağım. teoman doğan

21 Aralık, 2008  
Anonymous Adsız said...

Merhaba,

Ellerinize sağlık çok güzel görünüyor.. yemekgezegeni.com adı altında, isteyen tüm yemek blogu sahiplerinin katılabileceği bir derleme sitemiz var. www.yemekgezegeni.com

yemekgezegeni size ne fayda sağlar?

- Sitenizin ziyaretçi sayısını arttırarak popülarite sağlar.
- Sitenizin yemekgezegeni.com takipçileri tarafından güncel olarak takip edilmesini, yeni eklenen yazılarınızdan haberdar olunmasını sağlar.
- Siz de yemekgezegeni.com takipçisi olarak diğer yemek bloglarıyla daha kolay iletişime geçebilir, yeni eklenenleri takip edebilirsiniz.
Bize katılmak isterseniz: yemekgezegeni@gmail.com

18 Şubat, 2009  
Blogger Unknown said...

Öyle güzel görünüyorki çok severim irmikli tatlıyı
ellerine sağlık
sevgiler

06 Mart, 2009  
Blogger Unknown said...

Öyle güzel görünüyorki çok severim irmikli tatlıyı
ellerine sağlık
sevgiler

06 Mart, 2009  
Blogger Hobilerle hayat said...

Tutumluluk ve doğru tüketim bilinci oluşturmak için hazırladığımız

www.tutumluhayat.blogspot.com

adlı sayfamıza ziyaret ve uygun görülürse sayfanızdan link vererek desteklerinizi bekleriz,saygılarımla

07 Eylül, 2009  
Anonymous rumma said...

Etimek tatlısı ,hemde irmikli...:)

Bayılırım, ellerinize sağlık sevgiler

15 Mart, 2010  
Anonymous deniz koçaker said...

Şimdi yaptım ancak ölçüye göre muhallebisi üstünü örtmedi . tekrar aynı ölçüden hazırladım . onun dışında tarif için teşekkürler.

05 Ocak, 2012  
Anonymous zehra said...

Bu yaptığınız tarifin en üstüne ayrıca krem şanti eklerseniz çok güzel oluyor mutlaka deneyin

13 Mart, 2012  
Blogger seolara said...

Paylaşımlarınız harika ilgiyle takip ediyorum. Başarılar.
http://www.remtamutfak.com - Çay Kazanı - Çay Makinaları - Semaver - Tasarruflu Çay Makinesi - Döner Makinası - Tost Makinesi - Fritöz - ızgara - meyve suyu soğutucusu - portakal sıkma makinesi - Sıcak Çikolata Makinesi - Waffle Makinesi - Portakal Sıkacağı - Çorba Kazanı - Kahve Makinesi - Su - Süt Otomatı - Sosis Makinesi - Krep Makinası

02 Ocak, 2015  
Blogger Sandy said...

This blog is very nice
I like it
Hello from me
Hello from France
Hope u will come back again soon
Hope to see you back here soon
I just started to get to know and like your blog
All the best and good luck
Take your time and don't work too hard
Anyone reading this is welcome to visit my blogs

04 Ocak, 2023  

Yorum Gönder

<< Home