Çarşamba, Mart 14, 2007

Mürdüm Erikli Pasta ve Havuclu Kek




Ilk önce bir Ohhh cekmek istiyorum cünkü kac gündür acayip sorunlar yasiyorum blogger de.Zaten daha önce de hep firsatim oldugu zamanlar yeni tarif eklemek istedigim de hep sorun cikti ya resim yüklemedi veya sayfam acilmadi..Neyse ki basardik en sonunda..
Ilk yazacagim tarif mürdüm erikli pasta hafta sonu buzlugumu temizledim ve yaklasik 1 kilo mürdüm erigi oldugunu görünce hemen pasta yapmaya karar verdim..Baktim buzu cözülünce erikler baya yumusadi biraz endiselendim acikcasi ama iyi ki yapmisim cünkü cok lezzetli oldu:)

Mürdüm Erikli Pasta



Hamur icin Malzeme:

250 gr.un
125 gr.tereyag
75 gr. seker
1 yumurta
yarim paket kabartma tozu
1 fiske tuz

Üzerine:

1 kilo mürdüm erik

Kitir icin Malzeme:

100 gr.tereyag
100 gr.seker
1 paket vanilya sekeri
150 gr.un

Yapilisi:

Hamuru hazirlayin.Tüm malzemeyi birlikte yogurun ve sert bir hamur elde edin.
28 cm'lik kelepceli kalibi yaglayin.Hamuru düzgünce yayin ve kenarlarini yukariya cekin.
Erikleri 2'ye bölün.Hafifce birbirlerinin üzerine yatacak sekilde dizin.Üzerine birazcik seker serpin.

Kitir icin tereyagi eritin.Bir kabta unu ve sekeri karistirin.
Tereyag biraz soguduktan sonra unlu karisima yedirin.
Topak topak olacak.
Pastanin üzerini bezelye büyüklügünde kitirlarla kapatin.

Önceden isitilmis 175° derece firinda erikler suyunu salip cekene kadar pisirin.
(Yaklasik 40-50 dakika)


Havuclu Kek



Malzeme:

3 yumurta
1 bucuk su bardak seker
2 cay bardak siviyag
1 paket kabartma toru
1 su bardak dövülmüs ceviz
2 su bardak rendelenmis havuc
1 portakal kabugu rendesi ve suyu
1 limon kabugu rendesi 1 yemek kasigi suyundan
3 bardak un

Yapilisi:

Seker ve yumurtayi iyice cirpin.
Daha sonra tüm malzemeleri un ve kabartma tozu haric ekleyip tekrar kisa bir süre cirptiktan sonra
un ve kabartma tozunu eleyip icine karistirin.
Margarin veya tereyag ile yaglanmis kek kalibinizi unlayip karisimi icine bosaltin ve önceden isitilmis 175° derece firinda yaklasik 50-60 dakika pisirin.

35 Comments:

Blogger pınar said...

geldin demek:) hoşgeldin elçin. blogundaki sorununun düzelmesine sevindim.
ve ellerine sağlık...

18 Mart, 2007  
Anonymous Adsız said...

Canim tesekkür ederim inan bende cok mutluyum cok sinir bozucuydu:)

19 Mart, 2007  
Anonymous Adsız said...

Seni ve tariflerini tekrar görmek çok güzel...
Sevgiyle...

19 Mart, 2007  
Anonymous Adsız said...

Blogumda seninle ilgili birşeyler yazmaya çalıştım , belki okumak istersin.Seni de yeni oyun için sobeliyorum.

23 Mart, 2007  
Blogger Yesim said...

Elçin'cim ellerine sağlık, bu mürdüm erikli pastayı benim annem de yapar hatta benim blogda da elmalısının tarifi var ama ben mürdüm eriklisini daha çok severim :) Valla canım istedi şimdi :)

25 Mart, 2007  
Blogger Fast food kültürüne inat tabakta lezzetler... said...

Ellerine sağlık canım çok güzel olmuş.
Sevgiler...

27 Mart, 2007  
Blogger Oya Kayacan said...

Sevgili Elçin, havuçları balkabağına çevirip kitabımıza koyalım mı? Ne dersin?

06 Nisan, 2007  
Blogger one ben bir sey said...

Elçincim ,
Havuçlu keke bayıllıyorum ellerine sağlık birde ben kabaklısını yapıyorum sevgilerimle

21 Nisan, 2007  
Anonymous Adsız said...

mürdüm erikli pasta çok hoş. ellerinize sağlık...

27 Nisan, 2007  
Blogger Burcu Özdoğan said...

Sevgili Elçin bende her girdiğimde blogla sorun yaşıyorum(uzun aralar verince bende böyle oluyor:(
pasta ve kek nefisss görünüyor ellerine sağlık
eşim mürdüm eriğine bayılır ona bu pastadan yapacağım
sevgiler...

03 Mayıs, 2007  
Anonymous Adsız said...

Selamlar Elçin'ciğim,
Mürdüm Erikli pastana bayıldım.Bana birden Krümel Torte'yi andırdı,zira görünüşünü benzettim.
Çok şık ve çok lezzetli görünüyorlar canım ellerine sağlık.
Umarım iyisindir ve sorunlarını gidermişsindir.İnan çok özledim güzel tariflerini ve yorumlarını.
Sana ve ailene güzel bir hafta sonu diliyorum.

Mutlu kal daima.

10 Mayıs, 2007  
Anonymous Adsız said...

Sevgili Elcin,
Nasılsın?Uzun zamandır hiç sesin çıkmıyor.Umarım herşey yolunda gidiyordur.

Sevgiler

30 Mayıs, 2007  
Blogger Unknown said...

Seni tesadüfen buldum adaşımsın dikkatimi çekti banada beklerim...

08 Haziran, 2007  
Blogger Unknown said...

Bebişlerin süper allah bağışlasın bende de var bir tane oğluş...

08 Haziran, 2007  
Blogger Fast food kültürüne inat tabakta lezzetler... said...

Bu mübarek günde dilerim hepimizin duaları kabul olsun. İyi kandiller dilerim.
Sevgiler…

10 Ağustos, 2007  
Blogger Damak Tadı said...

Kandilin kutlu olsun sevgli Elcin'ciğim.Allah gönlünden geçen tüm güzelliklerle seni karşılaştırsın daima.

Sevgilerle kalın.

27 Ağustos, 2007  
Blogger Damak Tadı said...

Sevgili Elcin,
Sana ve ailene hayırlı ramazanlar diliyorum canım.

Çok özledim seni,umarım herşey yolunda gidiyordur.

Sevgilerle.

12 Eylül, 2007  
Blogger Yaren said...

Erikli Pastayi cok severim,cok da güzel görünüyor.Ellerine saglik

28 Eylül, 2007  
Blogger Burcu Özdoğan said...

Sevgili Elçin, nerelerdesin özlettin kendini:) umarım herşey yolundadır
sevgiler

09 Ekim, 2007  
Blogger dostkokusu said...

Uzun zamandır takip ediyoruz sitenizi,çok hoş tarifleriniz var.Mürdüm erikli tart pasta türlerini ailemizde herkes çok sever,bu nedenle sık tüketiriz.Hele o ekşimsi tadı beni mest ediyo:)Sizin pastanızda harika görünüyo.Ellerinize sağlık.Linklerinizde yer almak isteriz.Sevgilerle...

12 Aralık, 2007  
Blogger Fatima said...

Cok tsk ederim elcin, bu pastayi daha oncede yapmistim ama farkli bir sekilde fazla lezzetli olmamisti, bugun tekrar denedim ve ben iki hafta once evlenmistim, kaynanama cayla ikram ettim, o kadar lezzetli olmuski ve bir o kadarda hos gorunuyor kaynanam resmen bayildi bundan sonra bu pastanin ismi kaynanam bayildi pastasi olacak benim icin :)))
Ellerine yuregine saglik takipcinim bundan sonra..

28 Ağustos, 2008  
Anonymous Adsız said...

OP. DR. TEOMAN DOĞAN
ESTETİK PLASTİK CERRAHİ UZMANI
estetik,burun estetiği, göğüs estetiği, plastik cerrahi

Estetik cerrahi sohbetleri

“En muzur sorular”

Biliyorsunuz estetik cerrahi artık çok popüler oldu. Ayıplar kalktı, burun estetiği sonrası alçılı burunlar ile alışverişe çıkmak neredeyse “havalı”

oldu. Biz estetik cerrahlara da ilgi dorukta. Her ortamda köşelere çekilip soru yağmuruna tutuluyoruz. Lütfen yanlış anlaşılmasın, hiç şikâyetçi

değilim bu durumdan. İşte en hoşuma giden sorular ve bu sporular etrafında gelişen sohbetlerden bazıları: Estetik cerrahi, Estetik

* “Ben aslında estetiğe karşıyım” diye başlayan sorular, favorim. göğüs estetiği

Bazen, “Evet ben de karşıyım” diyorum (!)… estetik

* Eşimin haberi olmadan göğüslerime silikon taktırsam ne olur?” ya da “Şu yağları alsanız eşim anlar mı?” sorusu da zor bir soru.

“Anlamazsa eşinizi lütfen boşayın” demek en dürüst yaklaşım olur ama her zaman bu kadar açık sözlü olamıyor insan. estetik

* “Ben kaç yaşındayım sizce?” estetik

Bu cevap vermeyeceğim diye tövbe ettiğim bir sorudur Estetik. Eğer doğru söylersem büyük bir alınganlık

oluyor, hele ki fazla söylersem yandım. Ama tersi olur da genç bir yaş ağzımdan çıkarsa bu seferde işe yaramaz bir plastik cerrah olduğum

düşünülüyor. Gerçi bu gene de size küsülmesinden daha iyi. estetik

* “Çok genç gözüküyorsunuz, kaç yaşındasınız, kaç ameliyat yaptınız?” estetik

Kırkıma geliyorum estetik. Her on senede 10 kilo alıyorum ve artık sörf

yaparken bile yaşlandığımı hissediyorum. Oğlum baba “Başın niye kel ?” diyor. Ameliyatlar, kaç ameliyat yaptım ben de bilemiyorum Estetik Cerrahi. Binlerce. Bazen düşünüyorum, ne kadar çok ama ne kadar kadar çok insanı ameliyat ettim.

Depremden sonra bir tek günde irili ufaklı 12 ameliyat yapmıştım. Genç gözükmek yine de iyi bir şey. Bu sorudan memnunum.

* “Teomancım sence benim göbeğime estetik lazım mı?”

Uzun bir masa, bir akşam yemeği, gayet nezih bir restoran. Soruda bir sorun yok, sadece bir hanımın göbeğini burada açması ilgi çekiyor. Sanki

herkes bize bakıp beni tanıyor ve “cık cık” yapıyor gibi hissediyorum.

* “Sizde Burun estetiği var mı?

Yorum yok!

* “Amerika’dan mı geldiniz?”

Efendim ben bütün ihtisasımı burada, ülkemde yaptım, diplomalarımı hep buradan aldım. Sadece belli dönemlerde gittim Amerika’ya, iyi bulduğum büyük

hocaların yanına gittim, belli konuları özellikle öğrenmek için. Her seferinde de ülkeme geri geldim.

* “Eşinize estetik yaptınız mı?”

Hayır ihtiyacı yok.

* “Ben sizin anneniz olsam bana bu estetik ameliyatını önerir miydiniz?”

Evet önerirdim. Prensip olarak anneme önermeyeceğim hiç bir şeyi size de önermem. estetik

* “Hangi ünlüleri ameliyat ettiniz? N’olur söyleyin bakın aramızda kalacak”.

Bu genellikle röportaj sorusudur ve teyp ya da kamera basbayağı açıktır estetik. Cevabım da sabittir. “Ünlülerde insan, onların da hasta mahremiyetleri

var. Nasıl size söylerim? Sakın yanlış anlamayın aramızda kalacağına elbette eminim.” estetik

* “Hangi ünlüleri güzel buluyorsunuz, örneğin X in dudakları sizce altın oranlara uyuyor mu?” Estetik

Eyvah. Ben genellikle bu ünlüyü tanımıyor olurum. Muhtemelen ben ameliyattayken ünlenmiştir ve ben yine ameliyattayken çeşitli skandallar ve aşk

üçgenleri içerisinde ünü pekişmiştir. Hülya Koçyiğit, diyorum bu soruya Estetik.

Benim en çok beğendiğim ünlü o. Hele ki en eski filmlerinden birisini seyrederseniz bir insanın ne kadar güzel olabileceğine hayret edebilirsiniz.

Aynı şey Cüneyt Arkın’ın en erken filmleri için de geçerli. Gerçekten mükemmel! Estetik

* “Benim burnum ameliyatlı mı? Bakalım bilebilecek misiniz?” Estetik

Bu da tövbe ettiğim bir soru. Evet derseniz sizden nefret edilecektir, hayır cevabı ise listeden silinmenize neden olur.

* “Ben estetik burun estetiği yaptıracağım, kimi tavsiye edersiniz?”

Çok moral bozucu bir soru. Güvenilmemek, hatta yok farz edilmek çok zor. “Sizi Amerika’ da yanında çalıştığım hocam var ona yollayayım” diyorum,

“dünyanın en iyisidir”. Bu cevapla bir derece durum düzelebiliyor.

* “Bütün estetikli burunları ben anlıyorum, hepsi çok kötü”.

Peki ya anlayamadıklarınız da varsa? Belki çevrenizde ki birçok insanın burnu ameliyat edilmiş ama siz fark etmiyorsunuz.

* “Ben estetik botoksa karşıyım”. “Neden karşısınız? , “Çünkü maske gibi

yüzleri oluyor, hemen anlıyorum ben”.

Peki Estetik botokslu olduklarını nereden biliyorsunuz? Belki bu gördüğünüz ve

beğenmediğiniz yüz şeklinin botoks ile ilgisi yok, ki gerçekten de yok. Bana kızıyorlar. “Yok yok var, ben biliyorum, maske yüz oluyor” cevabını

alıyorum genellikle. Bu safhada bir şey söyleyemiyorum.

Mesleğimi çok seviyorum. Herhalde başka hiç bir işi bu hevesle yapamazdım ve estetik plastik cerrah olmasam kendimi eksik hissederdim. Sadece yaptığımız bu işin bilimsel temelleri

olduğunu ve gerçekten çok emek vererek bu yere gelebildiğimizi anlatamamak bazen zor oluyor. Ama bu da bizim işimizin bir parçası. Siz yine de bana

sormak istediğiniz her şeyi sorun estetik . Sorunuzun içten ve

gerçek olacağını biliyorum. Ameliyattan başımı ilk aldığım zaman sizi cevaplayacağım. teoman doğan

21 Aralık, 2008  
Anonymous Adsız said...

Buraya bazkarmisiniz, http://ezonunannesi.blogcu.com/murdum-erikli-pasta_49628371.html

sizin yazinizin aynisi, resimler aynisi. hanimefendi özür yazisinda, tarifleri nerden aldigini belirttigini yazmis ama, ben bu tarifinde sizin sayfanizla ilgili bisey göremiyorum.

06 Eylül, 2009  
Anonymous Mikroenjeksiyon said...

Seni ve tariflerini tekrar görmek çok güzel...
Sevgiyle...

03 Haziran, 2011  
Blogger jeneratoramca said...

Çok güzel tarif yaa elinize yüreginize saglık devamını bekliyoruz. fx15

17 Haziran, 2011  
Anonymous burun estetiği said...

Bayıldım bu tariflere çok güzel hepsi ...

24 Haziran, 2011  
Blogger saglik_ve_estetik said...

Yağ Enjeksiyonu ; vücudun herhangi bölgesinden alınan yağın dolgu yapmak için bir başka bölgeye aktarılmasıdır. Yağ enjeksiyonu ; yapabilmek için ilk önce liposuction ile yağ almak gerekmektedir. Bu işlem lokal anestezi altında yapılabilir. Alınan yağlar transfer işlemi ile vücudun bir başka bölgesine enjekte edilmektedir.

19 Ekim, 2011  
Blogger saglik_ve_estetik said...

;Karın germe ; ameliyatından sonrasında enfeksiyon ve kanama çok nadirdir. Yara iyileşme problemleri yaşanabilir. Bu durumda ikinci bir girişim gerekebilir. Sigara içenlerde bu risk daha fazladır. ;karın germe ameliyatı ;

;Kaş kaldırma ; yapılan operasyona bağlıdır. Yapılan operasyon ip ile yada endoskopik olarak yapılmışsa bir kaç gün sınırlamada fayda vardır. Ortalama bir hafta süre ile kaş ve alnını fazla hareket ettirmemelidir. Çok sıcak suya deymemeli, güneşe çıkmaması gerekmektedir. ;Kaş kaldırma Estetiği ;

19 Ekim, 2011  
Blogger Göğüs Estetiği said...

Göğüs estetiği öncelikle göğüslerdeki problemler tespit edilmeli ve ona göre planlama yapılmalıdır. Buna göre göğüs büyütme, göğüs küçültme ve dikleştirme işlemleri planlanabilir. Bazen de bu işlemler kombine edilmek zorundadır. Kısaca göğüs estetiği ameliyatları ile bir meme hem büyütülüp hem de dikleştirilebilir veya küçültülüp dikleştirilebilir. meme estetik ameliyatı her zaman sanatın ve hayatın her alanında birçok sanat dalının ilgi odağı olmuştur. İlk çağlardan beri bereketin, üremenin ve dişiliği sembolü olarak kadın ve göğüs figürleri ön plana çıkmıştır.

Vücudumuzun sağ ve sol yanının birbirine eşit olmadığını hepimiz biliriz. göğüs estetik Memelerde genellikle birbirinden büyüklük ve yapısal olarak azda olsa farklıdır.Göğüs estetiği İnsanlar bazen psikolojik bazen de yapısal olarak göğüslerinin küçük veya büyük olmasından rahatsızlık duyarlar. Sonuçta göğüslerinden mutlu kadın azdır. Burada temelde genellikle memelerin cinsel heyecana ulaşmasında anahtar rollerden birisine sahip olması yatmaktadır.

Ayrıca göğüs estetiği kapsamında göğüs uçlarına veya areola dediğimiz kahve renkli halkaya yönelik bazı ameliyatlar,Göğüs estetiği meme kanseri sonrasında alınan bir göğüsün yeniden oluşturulması gibi ameliyatlar, erkeklerde göğüslerde aşırı büyümenin (jinekomasti) tedavisi gibi durumlarda vardır.

http://www.gogusestetigimerkezi.com

21 Ekim, 2011  
Anonymous Adsız said...

Merhaba oto anahtar merkezimizde her marka aracın anahtar kopyalama, immobilizer, çipli anahtar kopyalama, kumanda tamiri ve çilingir hizmeti vermekteyiz. Oto anahtarcı olarak uzman ekibimiz ile her marka aracın anahtarını gün içerisinde müşterilerimize teslim etmekteyiz. Tüm anahtarlarınız kaybolsa, kumandası kaybolduysa, yedek anahtarınız eliniz yoksa veya kumandanız bozuldu ise Oto Anahtar Ankara firmamız 7/24 müşterilerine teknik destek vermektedir. Her marka aracın anahtarları gelmiştir. Google gibi kaliteli arama motorlarında web adreslerimiz immobilizer kumanda kopyalama, yedekleme, oto anahtarcı ankara, anahtar yenileme gibi kelimelerde yer almaktayız. Müşterilerimize kaliteli hizmet verebilmek için elimizden gelen tüm çaba ve gayreti gösteriyoruz. Kurumsal web adreslerimizi ziyaret etmek için Otoanahtarankara.com yada Otoanahtarciankara.com adreslerini ziyaret ederek iletişim bilgilerimizi alabilirsiniz...

02 Kasım, 2011  
Anonymous kepçe kulak ameliyatı said...

Çok güzel tarifler ya çok beğendim.

20 Aralık, 2011  
Anonymous endikasyon said...

Comments made ??about the issues impressed me. I like your site.

28 Şubat, 2012  
Anonymous Adsız said...

The handbags shown two top address and a spacious interior.
The handbag were trimmed in a new finish or one of the main colors at the handbag.
In contrast, them stays warm not to mention holds heat by the
coldest of weather. Prada uses petite envelopes with their
specific logo on forward. http://wiki.cloudsixteen.com/index.
php?title=Shuttle_Handbag_Outlet_Stores_In_New_Hat

28 Mayıs, 2013  
Anonymous Adsız said...

Definitely believe that which you stated.
Your favorite reason seemed to be on the internet the easiest thing to be
aware of. I say to you, I certainly get irked while
people consider worries that they just do not
know about. You managed to hit the nail upon
the top and defined out the whole thing without having side
effect , people can take a signal. Will likely
be back to get more. Thanks

Feel free to visit my webpage; cellulite treatment cream

08 Haziran, 2013  
Blogger Unknown said...

Teşekkür ederiz güzel paylaşımlar için..

çay kazanı - çay kazanları - çay kazanı - çay kazanları - çay kazanı - çay kazanları

14 Mart, 2016  

Yorum Gönder

<< Home