Pazar, Aralık 24, 2006

Yogun Cikolatali Pasta

Kostenlos Bilder hochladen bei directupload.netKostenlos Bilder hochladen bei directupload.net

(yine resimler yüklenmedi bu yüzden upload yapmam gerekti malesef ama üzerlerine tiklarsaniz yakindan görebilirsiniz)

Bugünlerde pastalara daha bir yogunlasmak istiyorum..O kadar cok pasta dergi ve kitaplarim var ki artik zaman buldukca bunlari sadece okumakla kalmayip degerlendirmek istiyorum.Tabi cocuklardan firsat buldukca:) bu pasta yine canim Burcu'nun tadina bayildigim pandispanyasi yapildi ve krema olarak da sevgili Zinnur ablanin cikolatali pudding tarifini denedim ve inanilmaz güzel oldu..Bu defa yeni aldigim 18 cm'lik yuvarlak kek kalibimi kullandim.Öyle tatli oluyor ki:) cocuk gibi sevincliydim kalibimi aldigimda. Ama sunu anladim mutlaka sevgili Burcucugumun lafini dinleyin ve yaptiginiz pandispanya'yi bir gün önceden hazirlayin cok daha iyi sonuc veriyor. Kek kendine geliyor ama cocuklar ve ben sabir edemeyip ayni günde yaptik pastayi ve malesef cok yumusak oldugundan birazcik kayma yapti:)) ama olsun tadi cok güzeldi.

Pandispanya (18 cm):

  • 3 orta boy yumurta
  • 1 su bardagindan 2 parmak eksik seker
  • 1 su bardagindan 2 parmak eksik un
  • 100 gr. sütlü cikolata, 100 gr. bitter cikolata
  • bir kac damla vanilya aromasi
  • 1 paket kabartma tozu
  • 2 corba kasigi kakao
  • 6 corba kasigi yogurt
  • yarim su bardagindan 1 parmak eksik siviyag
Yapilisi:

  1. Yumurta ,şeker ve aromayı birlikte çırpmaya başlayalım.
  2. Ayrı bir kaba unu,kabartma tozunu ve kakaoyu eleyelim.
  3. Çikolatamızı benmaride eritelim.
  4. Çırptığımız yumurtalı karışıma eritilmiş çikolatamızı ilave edelim ve çırpmaya devam edelim. Şekerin iyice erimesi gerekmektedir.
  5. Yoğurdu ekleyip çırpalım, sıvı yağı ekleyip çırpalım.
  6. Hazırladığımız unlu karışımı ilave edip tekrar yavaş yavaş çırpalım.
  7. Karisimi yaglanmis 18 cm'lik yuvarlak kek kalibiniza bosaltin.
  8. Tel ızgaranın üzerinde dengelice kalıbımızı yerleştirip 175° dercede yaklaşık 1 saat pişirelim. Piştikten sonra tezgahta soğutup fırının içerisinde saklayalım.
Pasta krema ( cikolatali puding):

  • 2 yemek kasigi misir nisasta
  • 5 yemek kasigi seker
  • 2 yemek kasigi kakao
  • 1/8 tatli kasigi tuz
  • 1 bardak süt krema
  • 1 1/4 bardak süt
  • 2 büyük yumurta
  • 1 1/4 bardak damla cikolata ( ben 1 bardak kullandim)
  • 1 tatli kasigi vanilya aromasi ( katmadim)

Yapilisi:

  1. Misir nisasta, seker, kakao ve tuzu agit tabanli bir tencereye alip karistirin.
  2. Üzerine krema, süt ve yumurtalari ekleyip telle bütünlesene kadar cirpin.
  3. Damla cikolatalari da katin.Orta ateste kaynamaya baslayana kadar devamli karistirarak pisirin.
  4. Puding'i tencereden bir kaseye bosaltin ve azicik su ve buz kaliplariyla doldurdugunuz daha büyük bir kasenin icine oturtun.
  5. Sogumaya baslayana kadar buz banyosunda karistirin.
  6. Vanilya yi ekleyin.
  7. Üzerini strec kaplayip iyice koyulasip soguyana kadar buz dolabinda dinlendirin.
* Cikolatali Puding tarifi: Martha Stewart

7 Comments:

Anonymous Adsız said...

merhaba,pastanıza bayıldım,çikolatalı bütün tadlar favorimdir zaten,ellerinize sağlık..ayrıca sayfanızı bugün gördüm,diğer tarifler de çok güzel görünüyor..patatesli poğaçanızı ben de hatırlıyorum,altın kek ten ..muhteşem bir tadı vardı,uzun süredir yememiştim,unutmuşum,bir de kurabiyedeki biskin yağı nedir.tarif defterine baktım ama bulamadım,cvb verirseniz çok sevinirim,çünkü bu aralar kurabiye çılgınlığımdayım sürekli kurabiye yapıyorum daa.selamlar..

25 Aralık, 2006  
Blogger elcinin_mutfagi said...

Merhaba sevgili süheyla begenmene cok sevindim..aceba Altin Kek'te hala satiliyormu?:)
Kurabiye deki biskin yagi margarin ve tereyag karisimli bir yag.Almanya da cok rahat bulunuyor ama tarif defterinde bir bey efendinin yazisinda türkiye'de normal marketlerde bulunmadigini yazmisti sanirim, yanlis hatirlamiyorsam belkide pastanelere toptanmi satilyorlardir bilmiyorum ama bence biskin kullanilmasi sart degil gercekten.Tarif defterinde o yaziyi cok aradim ama malesef bulamadim canim.Bende sana birazdan ugrayacagim:)

26 Aralık, 2006  
Blogger Fast food kültürüne inat tabakta lezzetler... said...

Elcin merhaba tatlım sana ve ailene sağlıklı ve her şeyin gölünüzce olacağı çok mutlu:))) bir bayram ve yeni yıl diliyorum.
Hoşça kal.

27 Aralık, 2006  
Anonymous Adsız said...

merhabalar
pasta çok güzel olmuş elinize sağlık.

hesna
www.mordeniz.blogspot.com

28 Aralık, 2006  
Blogger LaMa said...

Elcincim,
Cocuklarinla ve tum sevdiklerinle cok guzel nice bayramlar diliyorum,
Sevgiler

30 Aralık, 2006  
Anonymous Adsız said...

merhaba,

ellerinize sağlık. Pasta nefis görünüyor ... :) İştahım kabardı

06 Ocak, 2007  
Anonymous Adsız said...

Merhabalar;
Uzun süredir blogunuzu keyifle takip ediyorum.Hatta iki tarifinizi de denedim ve çok beğendim (yoğun çikolatalı pasta ve çandarlı çöreği)
İzniniz olursa kendi blogumda da yayınlamak istiyorum.
Sevgiler

31 Ocak, 2007  

Yorum Gönder

<< Home