Perşembe, Kasım 30, 2006

Ablam'dan Noel Kurabiyeleri


Kücüklügümüzde Noel'de yapilan kurabiyeleri cesit cesit cikolatalari cok severdik..En güzelide hala cok sevdigimiz camlardaki carsilardaki ve bahcelerdeki agaclarin rengarenk isiklandirmalari..
Bir tane alman nenemiz bize noel de hep tabakta kurabiyler ve cikolatalar hazirlardi öyle mutlu olurdukki..Hele ki mis kokulu tereyagli kurabiyelere bayilirdik ama artik eski tadi bulamiyoruz..her sene denememize ragmen pastanelerdeki kurabiyelerin tadini begenmiyoruz..Ve en sonunda ablam kafasina koydugunu yapmis ve enistemin yasli bir müsterisinin büyükannesinden kalma bir tarifi bulup sormus:)
Hemen de uygulamaya gecmis tabiki:)) yillarca aradigimiz tadi ablamin sayesinde bulduk ve afiyetle de yedik:) tabi tarifteki tereyag miktari gercekten cok fazla ama zaten püf noktasi da gercekten buymus.Hatta bu kurabiyeler icin lütfen kaliteli tereyag kullanin demeyi de ihmal etmemiz alman nenemiz..

Tereyagli Kurabiye

Malzeme:

  • 500 gr. tereyag
  • 250 gr. seker
  • 8 yumurta sarisi ( bir tanesi üzerine sürmek icin)
  • 2 paket vanilya sekeri
  • 650 gr. un
    • Tüm malzemeyi tereyagi elinizin sicakligi ile eriyecek kadar yogurun ve daha sonra 1-2 dakika mixerle cirpin ve tekar hamuru toparlayana kadar yogurmaya devam edin.
      Yogurdunuz hamuru yaklasik yarim veya bir saat dolabta bekletin.
      Dolaptan cikardiginiz hamuru merdane yardimiyla unlayip acin ve dilediginiz kaliplar ile kurabiyeler cikarin.
      Önceden isitilmis 180° derece firinda üzerlerine yumurta sarisi ve yagli süt karisimi sürdükten sonra hafif kizarana kadar pisirin.

      Kokosmakronen

      • 200 gr. hindistan cevizi rendesi
      • 4 yumurta aki
      • 200 gr. seker
      • 1 bicagin ucu kadar tarcin
      • 2 damla badem aromasi
      • Oblaten (50mm)
      Yapilisi:

      Hindistan cevizini bir tavada pembelesene kadar kavurun ve sogumaya birakin.
      Firini 140° derecede önceden isitin.
      Bir kabta yumurta aklarini mixerle sertlesene kadar cirpin.Icine sekeri tarcini ve badem aromasini tek tek ekleyerek cok kisa cirpmaya devam edin.Kavurdugunuz hindistan cevizini bir kasikla bu karisima yavasca yedirin.Cok fazla karistirmayin.Dolabta 15-20 dakika bekletin.
      Yagli kagit serilmis tepsiye varsa Oblaten'leri dizin ve üzerlerine iki tatli kasigi bu karisimdan koyun eger yoksa da yagli kagida yine 2 tatli kasigi koyup hafif kizarana kadar pisirin.

      10 Comments:

      Blogger Damak Tadı said...

      Bu yorum bir blog yöneticisi tarafından silindi.

      30 Kasım, 2006  
      Blogger Damak Tadı said...

      Sevgili Elcin,
      Canım ablanın ellerine sağlık harika olmuş noel kurabiyelerin.
      Birden görünce çok şeyler hatırlattı bana da.Hele kokosları görünce bir ahhh çektim ki hemen herkes yanıma koştu bana bir şey oldu diye.)))Halen alışamadılar benim bu hallerime 7 aydan beri.))
      (iş yerinden yazdığım için)
      Tek kelime ile süperler kokuları taaaa buraya kadar geldiler canım.
      Ablacığına sevgilerimi gönderiyorum onun ve senin yanaklarından öpüyorum.
      Tekrar ellerinize ve gönlünüze sağlık..Mutluluğunuz ve ağız tadınız bol olsun..Sevgiler

      30 Kasım, 2006  
      Blogger SEDA said...

      kurabiyeler çok hoş görünüyor.ellerinize sağlık.

      seda
      tarifname.blogspot.com

      01 Aralık, 2006  
      Anonymous Adsız said...

      Sevgili Elci, 2 vanilya sekeri kac gram yapiyor, burada vanilya sekeri tatlandirilmis bildigimiz seker ve kucuk paketlerde satiliyor, onun yerine vanilya ozu koysak olur mu? Denemeyi kafama koydum, muhtesem gorunuyor kurabiyelerin, ellerine saglik.
      Esin

      01 Aralık, 2006  
      Blogger elcinin_mutfagi said...

      Merhaba Gül bende yorumunu okurken cok güldüm :) daha önce almanya da mi yasadin yoksa merak ettim..Kokoslar gercekten mis gibi kokutuyor evi birde tadlari gercekten cok güzellerdi..güzel dileklerin icin sagol canim.

      Merhaba seda kurabiyeleri begenmene cok sevindim ziyarete muhakkak gelicem:)

      Merhabalar Esincim kurabiyeleri begenmene cok sevindim bende senin dedigin paketlerdeki vanilya sekerini kullandim daha dogrusu dr oetker'in vanillin sekeri yaziyor bu adreste görebilirsin http://www.droetker.de/wga/oetker/html/frameset/twaa-664d7m.de.html MAlesef paketin üzerinde kac gr oldugu da yazmiyor.Insallah yardimci olabilmisimdir.Eger sorun olursa tekrar yaz olurmu:)

      03 Aralık, 2006  
      Blogger elcinin_mutfagi said...

      Esin tekrar sana yazma geregi duydum verdigim adreste malesef karsina söyledigim vanillin sekeri cikmiyor kac kere denedim nedense olmuyor ana sayfaya giriyor..Ama eger en üstte ( suche yazan yerdeki bosluga vanillin zucker yazarsan karsina bir kac ürün isimleri cikiyor asagiya dogru in baya ve sanirim son dan ikinci olmasi lazim tekrar oradan vanillin zucker yazan yere tiklarsan karsina cikacaktir..Canim kusura bakma biraz karisik oldu insallah isine yarar.Tekrar beklerim buralara:)

      http://www.droetker.de/wga/oetker/html/frameset/twaa-664d7m.de.html

      03 Aralık, 2006  
      Blogger Hatice said...

      çeşit çeşit kurabiyeler, ablanın ellerine sağlık Elçin hepsi de nefis görünüyor...

      03 Aralık, 2006  
      Blogger Tuba said...

      Bir hindistan cevizi canavari olarak, bu tarifi buraya eklemene cok sevindim Elcin. En kisa zamanda yapmayi planliyorum. Umarim boyle guzel olurlar. Sevgiler,

      06 Aralık, 2006  
      Anonymous Adsız said...

      merhaba Elçin, bayramın ilk günü yarım ölçüden noel kurabiyesi ve 4 yumurta akını değerlendirmek için de kokoş kurabiyelerden yaptım, bayram boyunca su böreği ile ikram ettim ve her ikisi de çok beğenildi. Özellikle köy tereyağı ile yaptığım noel kurabiyeleri öyle beğenildi ki anlatamam. Ben noel kurabiyelerinin üzerine yumurta sarısı-süt ve eritilmiş tereyağ karışımı sürdüm ama doğrusu önce yumurta sürüp üzerine süt-tereyağ mı sürmekti? ayrıca kokoş kurabiyelerimin alt kısmı kıtır kıtır oldu, öyle mi olmalıydı yoksa biraz fazla mı pişirdim bilemiyorum. tarifler için çok teşekkürler, tüm yılınızın bayram neşesinde ve gülümseten kurabiye kokularıyla geçmesini diliyorum. En iyi dileklerimle Fatma Sılan fsilan@yahoo.com

      07 Ocak, 2007  
      Blogger seolara said...

      Paylaşımlarınız çok başarılı, sitenizi ilgiyle takip ediyorum..
      tost makinaları
      döner ocağı
      remta çay kazanı
      Endüstriyel
      sanayi tipi
      çay otomatı
      remtamutfak.net
      Döner ocağı
      çay kazanları
      sanayi tipi
      sanayi tipi
      döküm ızgara
      mutfak
      full film izle
      full film izle
      cerciko.com

      04 Ekim, 2014  

      Yorum Gönder

      << Home