Cuma, Kasım 10, 2006

italyan Usulü Patlican


Biliyorum yine beklettim sizi:) ama bir hafta dis agrisi cektim daha sonra annem türkiye'den geldi ve bir kac gündür bende kaliyor.Evde yanliz kalmamak ne kadar güzel birsey.Sabahlari beraber kahvalti yapamasakta oruclu olmamdan dolayi:) birlikte oturup sohbet etmek televizyon seyretmek ve herzaman yeni seyler ögrenmek:) cok zevkli .Hep birseyler yapiyor bende resimleri cekiyorum ama inanin bilgisayarin basina hic gecemiyorum.Öglenleri coluk cocuk derken aksamlari da bir kac haftadir saat 20.00 de koltukta otururken uyuyakaliyorum:)) bende annemi yakalamisken sevdigim yemekleri istiyorum ondan.Mesela bu yemegi cok seviyorum.Nedense annem yapiyor diye herhalde hic ögreneyim bende diye düsünmemistim:) ama artik erken emeklilik nedeniyle türkiye'ye gidip geldiginden dolayi nasil yapildigina dikkat ettim.Hem cok pratik hem cok lezzetli bir yemek gercekten.

Malesef tarif'i yazarim diye düsündüm ama cuma günleri oglum erken geldigi icin yetistiremedim aksama insallah yazacagim..

Malzeme:
  • 5 patlican
  • 2 kuru sogan
  • 3 dis sarimsak
  • 5-6 adet domates
  • 1 cay bardagi un
  • 3 yumurta
  • kasar peynir ( ben olmadigi icin tost peyniri kullandim)
  • tuz, karabiber
Yapilisi:
  1. Patlicanlari uzunlamasina kalinca dilimleyin ve tuzlayip bir süzgecte aci suyunu birakmasini bekleyin.Daha sonra yikayip bir bezle kurulayin.
  2. 3 yumurta ile unu cirpin biraz tuz katip patlicanlari tek tek bu karisima bulayip kizgin yagda kizartin.Kagit havlu serili bir tepside yagini cekmesini saglayin ( ki gercekten yag cekmiyor)
  3. Kizarttiginiz patlicanlari pisireceginiz tepsiyi cok hafif yagladiktan sonra dizin.(ben kücük firinimin tepsisini kullandim)
  4. Ayri bir tencerede cok az siviyag ile soganlari ve sarimsagi kavurun ve kücük kücük dogradiginiz veya rendelediginiz domatesleride ekleyip suyunu cekene kadar pisirin.Icine tuz ve karabiberide katin.(Varsa ince kiyilmis maydanoz da ekleyebilirsiniz).
  5. Patlicanlari sirayla tepsiye dizdikten sonra üzerine peyniri dizin.Peynirin üzerine domates sosunu heryerine gelecek sekilde yayin.Tekrar ayni sekilde patlican peynir ve domatesi yaydiktan sonra önceden isitilmis 180 derece firinda peynir eriyene kadar yaklasik yarim saat pisirin.
Bu yemek cok hafif oluyor patlicanlar gercekten hic yag cekmiyor..

Malesef cektigim detayli resimleri tüm ugraslarima ragmen bir türlü ekleyemiyorum:(

6 Comments:

Anonymous Adsız said...

selam ben buraya geldim sana bişiler yazdımmı bilmiyorum
öyle çokki bu yemek sayfaları ve ben lanet web de neyi tıklasam karsıma siz çıkıyorsunuz :)
çok sinirliyim özür

11 Kasım, 2006  
Blogger elcinin_mutfagi said...

Ne kadar sinirli oldugunuz gülücük isaretinden belli oluyor..Hic önemli umarim birdaha karsiniza cikmam.

11 Kasım, 2006  
Blogger Damak Tadı said...

Sevgili Elcin,
Tatlım günün ve haftan güzel başlayıp mutluluklarla sona ersin.Hiç bir şey o güzel yüzünü ve samimi,candan olan sayfanı soldurmasın.

İtalyan usulü patlıcan harika olmuş,değişik bir tat ve lezzet diye düşünüyorum.Çok severim patlıcanı tam benlik anlayacağın canım.Bu arada anneciğinin yanında olmasına da ayrıca sevindim,sevgilerimi gönderiyorum.Tekrar ellerinize sağlık,afiyetler olsun..Sevgiyle kalın..Gül

13 Kasım, 2006  
Anonymous Adsız said...

geçmişler olsun,anneciğinin ellerine sağlık patlıcan nefis görünüyor bu şekildetatmadım ama eminim tadı nefistir sevgiler Ebru

14 Kasım, 2006  
Blogger elcinin_mutfagi said...

Sevgili Gül sen bana yorum yazacaksin da benim yüzüm gülmeyecek inan o kadar sicak ve sevecensin ki yorumlarini okumak güzel dileklerinle tariflerimi paylasmak bana inanilmaz keyif veriyor:) cok tesekkür ederim canim

Ebru'cum sana da cok tesekkür ederim sende beni artik yorumlarinla yanliz birakmayanlardansiz ve bende inanilmaz mutlu oluyorum böyle olunca:) yemegi begenmene de cok sevindim ..

15 Kasım, 2006  
Blogger ebru said...

patlican yemegi harika, gercekden cok degisik birsey,,, ellerine saglik, hastayim bu yemege. herkezede tavsiye ederim..:)

14 Nisan, 2007  

Yorum Gönder

<< Home