Perşembe, Aralık 07, 2006

Elmali Kurabiye


Aslinda bu da cok bilinen bir tarif ama gecen komsum da bana sagolsun cok güzel elmali kurabiye getirmisti ve aslinda bir malzeme farkiyla yinede tad farkliligi oldugunu gördük:) ikiside cok güzel oluyor..Bende ki fark yogurt yerine su koyuyorum ve inanilmaz kiyir kiyir bir kurabiye oluyor.Kesinlikle bunu da denemenizi tavsiye ediyorum:)

Elmali Kurabiye:
  • 1 paket tereyag (250 gr)
  • 1 cay bardagi siviyag
  • 1 yumurta
  • yarim cay bardagi su
  • 1 paket kabartma tozu
  • 1 paket vanilya sekeri
  • 6 kasik pudra sekeri
  • yaklasik 5 bucuk bardak un
Ic Malzeme:
  • 4 eksi elma
  • 3 yemek kasigi seker
  • tarcin, dövülmüs ceviz
Yapilisi:
  1. Ilk önce kücük bir tencereye elmalari rendeleyin ve seker ceviz ile suyunu cekene kadar kavurun.En son tarcini ekleyip sogumaya birakin.
  2. Tereyagini eritip soguttuktan sonra pudra sekerini ve diger hamur malzemelerini bir kaba ekleyip yumusak hamur elde edene kadar yogurun.( yagli oldugundan dagiliyor gibi dursada korkmayin)
  3. Elmali ic malzemesi soguyana kadar hamurunuzu dolabta dinlendirin.
  4. Daha sonra pogaca hamuru gibi elinizle acip bir tatli kasigi elmali icten koyup kapatin.
  5. Önceden isitilmis 175° dereceli firinda üzerleri kizarana kadar pisirin.
  6. Soguduktan sonra pudra sekeri serpin.

8 Comments:

Blogger Fast food kültürüne inat tabakta lezzetler... said...

Elmalı kurabiyeleri ben çok seviyorum senin yaptığında kıtır kıtırmış daha çok güzel olmuştur ellerine sağlık.
Hoşça kal canım.

07 Aralık, 2006  
Blogger SEDA said...

tarifler bilinmiş olsa da, herkes farklı yöntem kullanabiliyor.o yüzden paylaşmak da fayda var.

seda
tarifname.blogspot.com

11 Aralık, 2006  
Anonymous Adsız said...

merhabalar nasılsınız?
bloğunuz çok leziz,emeğinize sağlık..elmalı kurabiyeyi ben de çok severim,yengem ne zaman onlara gitsem,hemen oturur elmalı kurabiye yapmaya:))
oğullarınız çok tatlı,ALLAH bağışlasın,sağlık mutluluk versin...benim de bir oğlum var;ALP.3.yaşını bitirdi,cuma günü doğumgünü kutlaması var:)) ALLAHIM sağlıklarını mutluluklarını eksik etmesin..amin..
bize de bekleriz canım..iyi geceler,sevgiler..

12 Aralık, 2006  
Blogger Tuba said...

Kurabiyeler cok guzel gorunuyorlar, ellerine saglik Elcin.

13 Aralık, 2006  
Blogger Damak Tadı said...

Elcinciğim,
Tatlım senin gibi tatlı tatlı omuş bu kurabiyeler yapanların ellerine sağlık..Bende çok severim elmalı kurabiyeleri,fakat bunlarda öyle leziz gözüküyorlar ki bize burdan alıp yemek şart oldu.)))
İş yerinde olmasam evde olsam çoktan yapmıştım bile.))

Kendine iyi bak tatlım,kocaman öpüyorum seni..

Sevgilerin en güzeli senin ve ailenin olsun..

13 Aralık, 2006  
Anonymous Adsız said...

ELMALI KURABİYEYİ BENDE ÇOK SIK YAPARIM..BİDE SENİNKİNİ DENEMEK LAZIM....EMEĞİNE SAĞLIK...

14 Aralık, 2006  
Blogger Kitchen Sweet Kitchen said...

Merhaba,bloglarda gezerken elmalı tarifler hep dikkatimi çeker.Ellerinize sağlık.

15 Kasım, 2007  
Blogger seolara said...

Paylaşımlarınız çok başarılı, sitenizi ilgiyle takip ediyorum..
tost makinaları
döner ocağı
remta çay kazanı
Endüstriyel
sanayi tipi
çay otomatı
remtamutfak.net
Döner ocağı
çay kazanları
sanayi tipi
sanayi tipi
döküm ızgara
mutfak
full film izle
full film izle
cerciko.com

04 Ekim, 2014  

Yorum Gönder

<< Home