Pazar, Aralık 03, 2006

Dünya Engelliler Günü






Lütfen sizde cevrenizde ki engelli insanlara yardim elinizi uzatin.Unutmayin sizin veya bir yakininizin da basina ayni sey gelebilir.Sorunlarin sizden uzak olmasi tepkisiz yapmasin.
Bakin görün ve yardim edin.

Benim de dogustan 6 yasinda zihinsel engelli oglum olmasina ragmen inanirmisiniz kendimden pek bir cümle kuramadim ve denizfenerinden okudugum bu cümlelerin daha güzeli olamayacagini düsünüp buraya ekledim..En ufacik bir gelisim göstermesi bile bizi inanilmaz mutlu ediyor bu yüzden her ne olursa olsun herseyimize sükür etmemiz gerektigine inaniyorum.

11 Comments:

Blogger LaMa said...

Elcin,
Paylastigin icin tesekkurler.Insan yakinlarinda gormeyince anlamiyor. Halbuki bir bebegin saglikli dogmasi belki de fiziksel,zihinsel ozurlu dogmasindan daha olasi fakat bunu farketmiyor ve sukretmiyoruz.
Oglunun durumunun daha da iyilesmesini yurekten diliyorum,
Sevgiler

03 Aralık, 2006  
Blogger ZUHAL YALÇIN'IN KARNAVALI said...

MERHABA ELÇİN'CİĞİİİM,
Öncelikle canım küçük Taha'cığımın ve ağabeyiciğinin yanaklarından öpüyor sevgi ile kucaklıyorum;)Hergün sağlıklı olduğumuza şükredip engelli kardeşlerimiz ve yakınları için de uzun,meşakkatli hayatlarında yanında olmamız gerektiğini unutmamalıyız ve unutulmaması gereken başka birşey de bizler hepimiz yarınların potansiyel engellileriyiz onun için oturup üzülüp dert edinmektense onlar için neler yapabiliriz diye düşünüp hayatlarını kolaylaştıracak şans kapılarını açmalıyız.Bana ne zaman ihtiyaç duyarsanız ben burdayım;)
SEVGİYLE KALIN...

04 Aralık, 2006  
Blogger Behiye said...

Elçinciğim, çok şeker bir çocuk,inşallah günden güne iyileşme gösterir ve sizleri de sevindirir. Yüzündeki gülümseme eksilmesin. Sevgiler.

04 Aralık, 2006  
Blogger Dilek... said...

Ne yakisikli bir Melek'in varmis senin boyle:) Yuzundeki gulucukler hic eksilmesin.

04 Aralık, 2006  
Anonymous Adsız said...

Elçin'cim oğluşların çok tatlılar maşallah, İnşallah oğlun daha da iyileşir ,szilerde sevinirsiniz. sevgiler

06 Aralık, 2006  
Anonymous Adsız said...

Bugünün saglam insani yarin bir engelli adayi...o yüzden bence en büyük özür insanin düsüncesi...sevgilerimle Asiye

06 Aralık, 2006  
Blogger elcinin_mutfagi said...

Hepinize güzel düsünceleriniz icin cok tesekkür ederim..

06 Aralık, 2006  
Blogger BaharYeli said...

Allah Bagislasin güzel kardesim.
Cok Tatli cok seker Bir Oglun VAr.
Allah daima yaninizda olsun, yüzünüzden gülücükler eksik olmasin.

29 Ocak, 2007  
Anonymous Adsız said...

Elçin hanım merhaba,

sitenizi yeni keşfettim ve gerçekten çok güzel buldum. Öncelikle çoçuklarınıza, size ve eşinize uzun ve mutlu ömürler diliyorum.

Çok severek okuduğum Nietzsche'nin bir sözü vardır. Der ki "ben zar lehine düştüğünde utananı ve soranı severim: hilekar bir oyuncu muyum yoksa? ve yok olmak ister o".

Ne yazık ki bizler doğarken ve büyürken zar lehimize düştüğü için yani tamamen bir tesadüf tamamen bir şans eseri sıradan bir insan olarak doğduğumuz için kendimizi daha üstün görebiliyoruz. ve yine yazık ki ancak bu tür sorunları yaşayanlar biliyor. Çünkü toplum enteresan bir şekilde bu dünya babalarının çiftliğiymiş gibi rahat davranıp engelli insanları yok sayıyor.

Otistik bir yiğenim var. Benim çocuğum yok. Ama bazan keşke yiğenimin dünyasına girebilseydim, keşke ben de otistik olsaydım diye düşünüyorum. keşke dünyamızda engelliler sıradan insanlara göre daha çoğunlukta olsaydı. ben eminim ki onlar bize bizim onlara davrandığımız gibi davranmazdı.

Elçin TAPAN'ın "ben mutlu bir down annesiyim" ve "devam eden mücadelemiz-ben mutlu bir down annesiyim 2" adlı kitaplarını, eğer okumadıysanız okumanızı öneririm. edinmekte zorlanırsanız bana haber verin. size göndermeye çalışırım.

biliyorum ki ben ne desem boş. yangın yürekte olunca söndürecek araç bulunamıyor. ama keşke ana-babalarımız çocuklarımızı daha sevgi dolu, daha saygılı yetiştirebilse de bizden farklı insanların da en az bizim kadar herşeye hakkı olduğunu öğrenebilse bu dünya insanları. ama o ana-babaları bu bilince kim erdirecek?

Sözlerim çok uzadığı için özür diliyorum ama bir örnek vermek istiyorum burada. Nazmiye GÜÇLÜ'nün "araba aldım kadın oldum", kitabında çocuk felci nedeniyle "bir bacağı söz dinlemeyen" (yazarın kendi tanımlaması olduğu için aynen alıyorum) yazar şöyle bir anısını anlatıyor:bir çocuk Nazmiye GÜÇLÜ'yü görüyor ve "annecim ne olmuş bu çocuğa" diyor. ve kadın hala hayretinde olduğum şu cevabı veriyor: "annesinin sözünü dinlemediği için Allah onu cezalandırmış!"

Nasıl bir kendini üstün görme mantığıdır bu ya da nasıl bir sevgisizlik, düşmanlıktır. ya da nasıl bir anneliktir? onun veya çocuğunun bu şekilde olmamasının tek nedeni sadece kendi elinde bile olmayan bir ŞANS, KADER iken bunu göremeyecek kadar nasıl cahil olabilir bir insan? bence asıl engelli olan bu insanlardır: düşünme engelli, saygılı olma engelli, sevme engelli, insan olma engelli...(listeyi istediğiniz kadar uzatın).

oğlunuzun yüzündeki gülümsemenin hiç solmamasını dilerken umarım gelecek günleriniz hep bir öncekinden güzel olur diyorum.

safiye

27 Nisan, 2007  
Anonymous Adsız said...

MERHABA ELÇİN`CİĞİM;
benimde doğuştan görme engelli bir oğlum var.Bu yüzden seni çok iyi anlayabiliyorum.Ama ben şuna inanıyorum ki bizler çok şanslı birer anneyiz.Allah bana güç ve sabır verdiği müddetçe EREN`i en iyi şekilde yetiştireceğim.EREN 4,5 yaşında olmasına rağmen hala yürüyemiyor ve konuşamıyor.Bu yüzden terapi görüyor.Ama ben eminimki o kendi dünyasında çok mutlu bir çocuk.Sevgiler.....

24 Mayıs, 2007  
Blogger seolara said...

Paylaşımlarınız çok başarılı, sitenizi ilgiyle takip ediyorum..
tost makinaları
döner ocağı
remta çay kazanı
Endüstriyel
sanayi tipi
çay otomatı
remtamutfak.net
Döner ocağı
çay kazanları
sanayi tipi
sanayi tipi
döküm ızgara
mutfak
full film izle
full film izle
cerciko.com

04 Ekim, 2014  

Yorum Gönder

<< Home