Pazartesi, Ekim 22, 2007

Kete


Evlendigimin ilk zamanlarinda kayinvalidem ve kayinpederim Erzurum dan Kete getirmislerdi ve ben ilk defa o zaman kete ile tanismistim.Öyle begenmistim ki anlatamam ama herzaman Erzurum dan Kete getiren olamayacagina göre kac kere kendim yapma girisimlerinde bulundum:) malesef hic istedigim tadi yakalayamamistim.Gerci sadece gercek keteye yakin bir tat olabilirdi cünkü tandir da pismesi en önemli özelliginden biri sanirim.Ama bu sefer hem yiyenlerin hem de benim cok hosuma gitti yaptigim keteler.Yine kayinvalidemin tarifiyle oldu bu:)

Malzemeler:

  • 2 su bardagi ilik süt

  • 1 cay bardagi siviyag

  • yarim paket eritilmis margarin

  • 1 paket kuru maya yas maya da olabilir

  • 1 kasik tuz

  • 1 tatli kasigi seker

Ici icin:

  • yarim paketten biraz fazla tereyag

  • 3 büyük su bardagi un

  • 1 yemek kasigi tuz

  • acilan hamurun üzerine siviyag

Yapilisi:

  1. Hamur icin olan malzemeleri karistirip yumusak bir hamur elde edin.Mayalanmasini bekleyin.(Kuru mayayi una karistirin)

  2. Mayalandiktan sonra ufak bezeler yapip kenara dizin.

  3. Ilk yaptiginiz bezeden baslayip büyük düz yemek tabagi büyüklügünde incecik hamurlar acin.

  4. Üzerine ilik siviyag sürün ve unlu ic harcindan her tarafina serpip kivirin rulo yapin.


  5. Rulo yaptiktan sonra gül böregi gibi sarin ve oklavayla tekrar üerinden gecip yassilastirin..

  6. En son yumurta sarisi sürüp 175° derecede kizarana kadar pisirin.

9 Comments:

Anonymous Adsız said...

yengecim benim ooo ketede yapmişsin hemde annemin tarifleriyle:)ellerine sağlik çok guzel görünüyorlar:):):)

23 Ekim, 2007  
Blogger Bizim Evin Mutfağı-Aysel said...

Erzurumlu değiliz ama bizim mutfakda da kete çok yapılır sevilir. Elinize sağlık sevgiyle
http://sicakpaylasimlar.blogspot.com/

27 Ekim, 2007  
Blogger elcinin_mutfagi said...

Canimm benim annemin tarifiyle tabi:)hatta o gün annemi aramistim bir iki birsey sormustum cokta güzel oldu.uzaklarda olmasaydiniz size de yollardim vallahi:)

Sevgili aysel bende erzurumlu degilim esim erzurumlu ama her yöreden birseyler denemeyi cok seviyorum:) ziyaretin icin tesekkürler bende bu sayede senin blogunla tanismis oldum.Sevgiler

29 Ekim, 2007  
Anonymous Adsız said...

selam bende erzincanlıyım.keteyi bilirim.çok nefis olur.elinize saglık.sevgiler

13 Aralık, 2007  
Anonymous Adsız said...

elinize sağlık güzel tarif.
www.pertuvan.com

28 Eylül, 2008  
Blogger esra said...

Ellerinize sağlık. Bende Erzurumluyum. Yanlız ketenin bu kadar güzel olmasındaki asıl nokta şudur: Her beze ince yufka şeklinde açıldıktan sonra içine un koymadan sadece erimiş tereyağı konarak içine katlanıp 15 dak. bekletilir. (Beze kendini iyice salacak) Bu işlem 3 defa tekrarlanır. 4. kez açılışında içine kavrulmuş un konur. Yani bu 4 kez açma işlemi her beze için gerçekleştirilir. Çok zor oluyor ama denemenizi tavsiye ederim yorgunluğa değiyor.

09 Ekim, 2008  
Anonymous Adsız said...

OP. DR. TEOMAN DOĞAN
ESTETİK PLASTİK CERRAHİ UZMANI
estetik,burun estetiği, göğüs estetiği, plastik cerrahi

Estetik cerrahi sohbetleri

“En muzur sorular”

Biliyorsunuz estetik cerrahi artık çok popüler oldu. Ayıplar kalktı, burun estetiği sonrası alçılı burunlar ile alışverişe çıkmak neredeyse “havalı”

oldu. Biz estetik cerrahlara da ilgi dorukta. Her ortamda köşelere çekilip soru yağmuruna tutuluyoruz. Lütfen yanlış anlaşılmasın, hiç şikâyetçi

değilim bu durumdan. İşte en hoşuma giden sorular ve bu sporular etrafında gelişen sohbetlerden bazıları: Estetik cerrahi, Estetik

* “Ben aslında estetiğe karşıyım” diye başlayan sorular, favorim. göğüs estetiği

Bazen, “Evet ben de karşıyım” diyorum (!)… estetik

* Eşimin haberi olmadan göğüslerime silikon taktırsam ne olur?” ya da “Şu yağları alsanız eşim anlar mı?” sorusu da zor bir soru.

“Anlamazsa eşinizi lütfen boşayın” demek en dürüst yaklaşım olur ama her zaman bu kadar açık sözlü olamıyor insan. estetik

* “Ben kaç yaşındayım sizce?” estetik

Bu cevap vermeyeceğim diye tövbe ettiğim bir sorudur Estetik. Eğer doğru söylersem büyük bir alınganlık

oluyor, hele ki fazla söylersem yandım. Ama tersi olur da genç bir yaş ağzımdan çıkarsa bu seferde işe yaramaz bir plastik cerrah olduğum

düşünülüyor. Gerçi bu gene de size küsülmesinden daha iyi. estetik

* “Çok genç gözüküyorsunuz, kaç yaşındasınız, kaç ameliyat yaptınız?” estetik

Kırkıma geliyorum estetik. Her on senede 10 kilo alıyorum ve artık sörf

yaparken bile yaşlandığımı hissediyorum. Oğlum baba “Başın niye kel ?” diyor. Ameliyatlar, kaç ameliyat yaptım ben de bilemiyorum Estetik Cerrahi. Binlerce. Bazen düşünüyorum, ne kadar çok ama ne kadar kadar çok insanı ameliyat ettim.

Depremden sonra bir tek günde irili ufaklı 12 ameliyat yapmıştım. Genç gözükmek yine de iyi bir şey. Bu sorudan memnunum.

* “Teomancım sence benim göbeğime estetik lazım mı?”

Uzun bir masa, bir akşam yemeği, gayet nezih bir restoran. Soruda bir sorun yok, sadece bir hanımın göbeğini burada açması ilgi çekiyor. Sanki

herkes bize bakıp beni tanıyor ve “cık cık” yapıyor gibi hissediyorum.

* “Sizde Burun estetiği var mı?

Yorum yok!

* “Amerika’dan mı geldiniz?”

Efendim ben bütün ihtisasımı burada, ülkemde yaptım, diplomalarımı hep buradan aldım. Sadece belli dönemlerde gittim Amerika’ya, iyi bulduğum büyük

hocaların yanına gittim, belli konuları özellikle öğrenmek için. Her seferinde de ülkeme geri geldim.

* “Eşinize estetik yaptınız mı?”

Hayır ihtiyacı yok.

* “Ben sizin anneniz olsam bana bu estetik ameliyatını önerir miydiniz?”

Evet önerirdim. Prensip olarak anneme önermeyeceğim hiç bir şeyi size de önermem. estetik

* “Hangi ünlüleri ameliyat ettiniz? N’olur söyleyin bakın aramızda kalacak”.

Bu genellikle röportaj sorusudur ve teyp ya da kamera basbayağı açıktır estetik. Cevabım da sabittir. “Ünlülerde insan, onların da hasta mahremiyetleri

var. Nasıl size söylerim? Sakın yanlış anlamayın aramızda kalacağına elbette eminim.” estetik

* “Hangi ünlüleri güzel buluyorsunuz, örneğin X in dudakları sizce altın oranlara uyuyor mu?” Estetik

Eyvah. Ben genellikle bu ünlüyü tanımıyor olurum. Muhtemelen ben ameliyattayken ünlenmiştir ve ben yine ameliyattayken çeşitli skandallar ve aşk

üçgenleri içerisinde ünü pekişmiştir. Hülya Koçyiğit, diyorum bu soruya Estetik.

Benim en çok beğendiğim ünlü o. Hele ki en eski filmlerinden birisini seyrederseniz bir insanın ne kadar güzel olabileceğine hayret edebilirsiniz.

Aynı şey Cüneyt Arkın’ın en erken filmleri için de geçerli. Gerçekten mükemmel! Estetik

* “Benim burnum ameliyatlı mı? Bakalım bilebilecek misiniz?” Estetik

Bu da tövbe ettiğim bir soru. Evet derseniz sizden nefret edilecektir, hayır cevabı ise listeden silinmenize neden olur.

* “Ben estetik burun estetiği yaptıracağım, kimi tavsiye edersiniz?”

Çok moral bozucu bir soru. Güvenilmemek, hatta yok farz edilmek çok zor. “Sizi Amerika’ da yanında çalıştığım hocam var ona yollayayım” diyorum,

“dünyanın en iyisidir”. Bu cevapla bir derece durum düzelebiliyor.

* “Bütün estetikli burunları ben anlıyorum, hepsi çok kötü”.

Peki ya anlayamadıklarınız da varsa? Belki çevrenizde ki birçok insanın burnu ameliyat edilmiş ama siz fark etmiyorsunuz.

* “Ben estetik botoksa karşıyım”. “Neden karşısınız? , “Çünkü maske gibi

yüzleri oluyor, hemen anlıyorum ben”.

Peki Estetik botokslu olduklarını nereden biliyorsunuz? Belki bu gördüğünüz ve

beğenmediğiniz yüz şeklinin botoks ile ilgisi yok, ki gerçekten de yok. Bana kızıyorlar. “Yok yok var, ben biliyorum, maske yüz oluyor” cevabını

alıyorum genellikle. Bu safhada bir şey söyleyemiyorum.

Mesleğimi çok seviyorum. Herhalde başka hiç bir işi bu hevesle yapamazdım ve estetik plastik cerrah olmasam kendimi eksik hissederdim. Sadece yaptığımız bu işin bilimsel temelleri

olduğunu ve gerçekten çok emek vererek bu yere gelebildiğimizi anlatamamak bazen zor oluyor. Ama bu da bizim işimizin bir parçası. Siz yine de bana

sormak istediğiniz her şeyi sorun estetik . Sorunuzun içten ve

gerçek olacağını biliyorum. Ameliyattan başımı ilk aldığım zaman sizi cevaplayacağım. teoman doğan

21 Aralık, 2008  
Blogger seolara said...

Paylaşımlarınız çok başarılı, sitenizi ilgiyle takip ediyorum..
tost makinaları
döner ocağı
remta çay kazanı
Endüstriyel
sanayi tipi
çay otomatı
remtamutfak.net
Döner ocağı
çay kazanları
sanayi tipi
sanayi tipi
döküm ızgara
mutfak
full film izle
full film izle
cerciko.com

04 Ekim, 2014  
Blogger seolara said...

Paylaşımlarınız harika ilgiyle takip ediyorum. Başarılar.
http://www.remtamutfak.com - Çay Kazanı - Çay Makinaları - Semaver - Tasarruflu Çay Makinesi - Döner Makinası - Tost Makinesi - Fritöz - ızgara - meyve suyu soğutucusu - portakal sıkma makinesi - Sıcak Çikolata Makinesi - Waffle Makinesi - Portakal Sıkacağı - Çorba Kazanı - Kahve Makinesi - Su - Süt Otomatı - Sosis Makinesi - Krep Makinası

02 Ocak, 2015  

Yorum Gönder

<< Home